Zarządzenie Nr 66/10 Wójta Gminy Bliżyn - w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej w Urzędzie Gminy w Bliżynie.

2011-05-27 0837
Art. czytany: 1729 razy

Z dnia: 29 grudnia 2010 roku

Na podstawie art.30 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (D. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art.26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (D.U. z 2009 r. Nr 152, poz.1223 i Nr 165, poz. 1316) oraz § 7 ust. 1 instrukcji w sprawie zasad weryfikowania w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów wykazanych w księgach rachunkowych stanowiącej załącznik Nr 1 do zarządzenia Nr 11/2002 Wójta Gminy w Bliżynie z dnia 2 września 2002 roku w prawie przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostki budżetowej Urząd Gminy w Bliżynie zarządza się, co następuje:

§ 1. Zarządza się przeprowadzenie okresowej inwentaryzacji w Urzędzie Gminy w następujących formach:
1/ w drodze spisu z natury:
- gotówki oraz dowodów kasowych,
- druków ścisłego zarachowania,
- zapasów ewidencjonowanych na koncie 310 z wyjątkiem paliwa do samochodów OSP,
- składników aktywów będących własnością innych jednostek powierzonych gminie do używania,
2/ w drodze uzyskania pisemnego potwierdzenia sald – własnych aktywów powierzonych kontrahentom,
3/ w drodze weryfikacji stanu księgowego:
gruntów,
należności i zobowiązań wobec osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych,
tytułów publiczno-prawnych,
paliwo do samochodów OSP zaewidencjonowane na koncie 310,
w terminie do dnia 15 stycznia 2011 roku.

§ 2. 1. Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
- Marzena Jeżewska – Boczek - przewodnicząca
- Maria Pisarek - członek
- Grażyna Tusznio – członek
do dokonania spisu z natury aktywów wymienionych w § 1 pkt 1.
2. Zobowiązuje się pracowników prowadzących podlegające weryfikacji stany ewidencyjne do dokonania inwentaryzacji aktywów wymienionych w § 1pkt 2 i 3.

§ 3. Podaje się personalia osób materialnie odpowiedzialnych za:
1) gotówkę oraz dowody kasowe – Agnieszka Prościńska,
2) druki ścisłego zarachowania – Katarzyna Lorek,
3) zapasy materiałów na składzie – Renata Ślęzak - Kałuża, Kuszewski Zbigniew,
4) sprzęt komputerowy służący do transmisji danych w SWDO – Marta Ziomek,
5) sprzęt służący do akcji kryzysowych – Zdzisław Kuźdub.

§ 4. Inwentaryzację należy przeprowadzić wg stanu na dzień 30 grudnia 2010r..

§ 5. Zobowiązuje Komisje Inwentaryzacyjne do:
1) Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych,
2) Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji w sprawie zasad weryfikowania w drodze inwentaryzacji stanu aktywów i pasywów wykazanych w księgach rachunkowych,
3) Przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do referatu finansowo - budżetowego w terminie pięciu dni po terminie zakończenia spisu.

§ 6. Zobowiązuje się członków Komisji do właściwego, dokładnego i rzetelnego przeprowadzenia inwentaryzacji, zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 7. Przyjmuje się dzień 15 stycznia 2011 roku jako termin zakończenia prac przez Komisję Inwentaryzacyjną.

§ 8. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy oraz Przewodniczącemu Komisji co do podjęcia decyzji wynikających z przeprowadzonej inwentaryzacji.

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Bliżyn
(-) Mariusz Walachnia