Zakres działania Sekretarza Gminy 2013-07-24 1336 Art. czytany: 3330 razy Do zakresu działania Sekretarza Gminy należą sprawy: 1) kierowanie w imieniu Wójta pracą urzędu. 2) prowadzenie spraw gminy powierzonych przez Wójta 3) nadzorowanie działalności Referatu Organizacyjno-Społecznego. 4) nadzoru merytorycznego nad przygotowywanymi w ramach poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu projektami uchwał kierowanymi pod obrady Rady. 5) opracowywanie projektów aktów ustrojowych urzędu oraz uaktualnia ich w miarę potrzeby. 6) przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawców. 7) potwierdzenie wiarygodności złożonych podpisów. 8) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami. 9) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu oraz zatrudnienia w urzędzie. 10) nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków składanych przez obywateli. 11) dbania o podnoszenie kwalifikacji pracowników. 12) nadzorowanie czasu pracy pracowników urzędu. 13) organizowanie i uczestniczenie w kontroli wewnętrznej. 14) koordynowanie działań urzędu dotyczących wyborów, referendów i spisów. 15) koordynowanie współdziałania komórek organizacyjnych urzędu w realizacji zadań wymagających takiego współdziałania. 16) nadzoru nad przestrzeganiem w urzędzie Statutu Gminy, Regulaminów, Instrukcji Kancelaryjnej, Kodeksu Postępowania Administracyjnego. 17) dbania o przestrzeganie przepisów prawa, porządku i dyscypliny pracy. 18) nadzorowania kompletowania dokumentacji z prac Rady i Wójta. 20) wykonywania obowiązków w granicach upoważnienia udzielonego przez Wójta. 21) współpracowania z Radą i jej komisjami. 22) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta z wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustaleniem wynagrodzenia |