Zakres działania Sekretarza Gminy

2013-07-24 1336
Art. czytany: 3330 razy

Do zakresu działania Sekretarza Gminy należą sprawy:
1) kierowanie w imieniu Wójta pracą urzędu.
2) prowadzenie spraw gminy powierzonych przez Wójta
3) nadzorowanie działalności Referatu Organizacyjno-Społecznego.
4) nadzoru merytorycznego nad przygotowywanymi w ramach poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu projektami uchwał kierowanymi pod obrady Rady.
5) opracowywanie projektów aktów ustrojowych urzędu oraz uaktualnia ich w miarę potrzeby.
6) przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawców.

7) potwierdzenie wiarygodności złożonych podpisów.
8) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami.
9) przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy urzędu oraz zatrudnienia w urzędzie.
10) nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków składanych przez obywateli.
11) dbania o podnoszenie kwalifikacji pracowników.
12) nadzorowanie czasu pracy pracowników urzędu.
13) organizowanie i uczestniczenie w kontroli wewnętrznej.
14) koordynowanie działań urzędu dotyczących wyborów, referendów i spisów.
15) koordynowanie współdziałania komórek organizacyjnych urzędu w realizacji zadań wymagających takiego współdziałania.
16) nadzoru nad przestrzeganiem w urzędzie Statutu Gminy, Regulaminów, Instrukcji Kancelaryjnej, Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
17) dbania o przestrzeganie przepisów prawa, porządku i dyscypliny pracy.
18) nadzorowania kompletowania dokumentacji z prac Rady i Wójta.
20) wykonywania obowiązków w granicach upoważnienia udzielonego przez Wójta.
21) współpracowania z Radą i jej komisjami.
22) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta z wyjątkiem czynności związanych z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy oraz ustaleniem wynagrodzenia