(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • WYBORY
  • Wybory ławników na kadencję 2024-2027
  • I N F O R M A C J A dotycząca wyboru ławników na kadencję 2024 - 2027

    Prezes Sądu Okręgowego w Kielcach wystąpił do Rady Gminy Bliżyn o dokonanie wyboru ławników na kadencję 2024-2027:
    - do Sądu Rejonowego w Skarżysku-Kamiennej ogółem 3 ławników, w tym 1 do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy.

    Podstawa prawna:
    1) ustawa z dnia 27 lipca 2001r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2023r. poz.217 ze zm.)
    2) rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 czerwca 2011r. w sprawie sposobu postępowania z dokumentami złożonymi radom gmin przy zgłaszaniu kandydatów na ławników oraz wzoru karty zgłoszenia (Dz.U. Nr 121, poz.693 oraz z 2022r. poz.2155)

    Ławnikiem może być wybrany ten, kto:
    1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
    2) jest nieskazitelnego charakteru;
    3) ukończył 30 lat;
    4) jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku;
    5) nie przekroczył 70 lat;
    6) jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika;
    7) posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe.
    Do orzekania w sprawach z zakresu prawa pracy ławnikiem powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną znajomość spraw pracowniczych.

    Ławnikami nie mogą być:
    1) osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze;
    2) osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego;
    3) funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń;
    4) adwokaci i aplikanci adwokaccy;
    5) radcy prawni i aplikanci radcowscy;
    6) duchowni;
    7) żołnierze w czynnej służbie wojskowej;
    8) funkcjonariusze Służby Więziennej;
    9) radni gminy, powiatu i województwa.
    Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.

    Kandydatów na ławników mogą zgłaszać radom gmin:
    1) prezesi właściwych sądów;
    2) stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych;
    3) co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru.

    Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:
    1) informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
    2) oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
    3) oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
    4) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej (Dz.U. z 2022r. poz.2527), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
    - wymienione dokumenty w pkt 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia,
    5) dwa zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.

    Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, dołącza się również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji. Dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.

    Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia przez obywateli dołącza się również listę osób zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.
    Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.

    Kandydatów na ławników zgłasza się radzie gminy w terminie do dnia 30 czerwca 2023r.
    Zgłoszenia kandydatów, które wpłyną po 30 czerwca 2023r. a także zgłoszenia, które nie będą spełniały wymagań formalnych określonych w w/w ustawie i rozporządzeniu pozostawia się bez dalszego biegu. Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niedopuszczalne.

    Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego oraz koszt opłaty za wydanie aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi Skarb Państwa.

    Koszt opłaty za badanie lekarskie i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika.

    Karty zgłoszeń kandydatów na ławników można odbierać, po czym wypełnione składać w Urzędzie Gminy Bliżyn, ul. Kościuszki 79A, pok. 18 lub w sekretariacie w godzinach pracy Urzędu od 7:30 do 15:30.
    Druki są również dostępne na stronie internetowej Gminy Bliżyn www.blizyn.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Bliżyn www.ugblizyn.bip.doc.pl

    Informacje związane z wyborem ławników udzielane są w Urzędzie Gminy Bliżyn pok. 18, tel. 41 25 41 172 lub 41 25 41 104 wew. 36.

    Wyboru ławników Rada Gminy dokona w głosowaniu tajnym w terminie do końca października 2023r.


    Wójt Gminy
    Mariusz Walachnia


    Data wprowadzenia: 2023-05-29 1523
    Data upublicznienia: 2023-05-29
    Art. czytany: 465 razy

    » KARTA ZGŁOSZENIA KANDYDATA NA ŁAWNIKA - rozmiar: 146251 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydatów na ławników - rozmiar: 115120 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Lista osób zgłaszających kandydata na ławnika na kadencję 2024-2027 - rozmiar: 152652 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    » Oświadczenia kandydata na ławnika - rozmiar: 93504 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/06 z dnia 24 listopada 2006 roku
    A Uchwały z sesji nr II/06 z dnia 5 grudnia 2006 roku
    A Uchwały z sesji nr III/06 z dnia 29 grudnia 2006 roku
    A Uchwały z sesji nr IV/07 z dnia 22 lutego 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr V/07 z dnia 25 kwietnia 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr VI/07 z dnia 20 czerwca 2007 roku
    A Uchwały z sesji nadzwyczajnej nr VII/07 z dnia 13 lipca 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr VIII/07 z dnia 30 sierpnia 2007 roku
    A Uchwały z sesji nadzwyczajnej nr IX/07 z dnia 14 września 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr X/07 z dnia 25 października 2007 roku
    A Uchwały z sesji nr XI/07 z dnia 19 grudnia 2007 roku
    A Uchwała z sesji nr XII/08 z dnia 11 stycznia 2008 roku
    A Uchwała z sesji nr XIII/08 z dnia 26 lutego 2008 roku
    A Uchwała z sesji nadzwyczajnej nr XIV/08 z dnia 16 kwietnia 2008 roku
    A Uchwała z sesji nr XV/08 z dnia 29 kwietnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XVI/08 z dnia 26 czerwca 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XVII/08 z dnia 31 lipca 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XVIII/08 z dnia 29 sierpnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XIX/08 z dnia 22 października 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XX/08 z dnia 9 grudnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XXI/08 z dnia 30 grudnia 2008 roku
    A Uchwały z sesji nr XXII/09 z dnia 6 lutego 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIII/09 z dnia 24 marca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIV/09 z dnia 29 kwietnia 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXV/09 z dnia 18 czerwca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVI/09 z dnia 20 lipca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nadzwyczajnej nr XXVII/09 z dnia 31 lipca 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/09 z dnia 7 września 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIX/09 z dnia 28 października 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXX/09 z dnia 01 grudnia 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXI/09 z dnia 30 grudnia 2009 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXII/10 z dnia 28 stycznia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/10 z dnia 22 marca 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/10 z dnia 29 kwietnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXV/10 z dnia 28 maja 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/10 z dnia 24 czerwca 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVII/10 z dnia 26 sierpnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVIII/10 z dnia 28 września 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIX/10 z dnia 8 października 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr XLI/10 z dnia 8 listopada 2010 roku
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu Wójta Gminy Bliżyn.
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn