(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Uchwały
  • Uchwały Rady Gminy kadencji V 2006-2010
  • Uchwały z sesji nr XIX/08 z dnia 22 października 2008 roku
  • Uchwała nr XIX/122/2008 Rady Gminy w Bliżynie - w sprawie określenia zasad zbycia, wydzierżawienia, wynajęcia lub użyczenia aktywów trwałych Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie

    Z dnia: 22 października 2008 roku

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. z 2007r. Nr 14, poz. 89 z późn. zm) uchwala się, co następuje:

    § 1.


    W celu racjonalnego wykorzystania aktywów trwałych pozostających w posiadaniu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie zwanego dalej „Zakładem”, określa się poniżej zasady zbycia, oddania w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie aktywów trwałych tego Zakładu.

    § 2.


    Zbycie, oddanie w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie może nastąpić po dokonaniu przez zakład oceny technicznej i analizy ekonomicznej, stanowiących podstawę podjęcia decyzji o przeznaczeniu do obrotu aktywów trwałych zgodnie z zasadami prawidłowej gospodarki.

    § 3.


    Zbycie, oddanie w dzierżawę, najem, użytkowanie i użyczenie aktywów trwałych nie może prowadzić do ograniczenia dostępności świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Zakład.

    § 4.


    Zbycie, oddanie w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie aktywów trwałych „Zakładu” nie może być dokonane na rzecz:
    1) osób zatrudnionych w Zakładzie, ich małżonków, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia włącznie,
    2) osób, które pozostają w stosunku do kierownictwa Zakładu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że mogłoby to budzić wątpliwości co do ich bezstronności.

    § 5.


    1. Mienie ruchome zakładu może zostać zbyte w przypadku uznania go za zbędne dla realizacji celów statutowych tego zakładu.

    2. Za zbędne może być uznane mienie, które:
    1) nie jest i nie będzie wykorzystywane w najbliższych dwunastu miesiącach albo w relacji do możliwości technicznych wykorzystywane jest sporadycznie,
    2) nie spełnia niezbędnych standardów technicznych, co w szczególności uniemożliwia uzyskanie pożądanych efektów,
    3) nie nadaje się do dalszej eksploatacji z uwagi na zły stan techniczny potwierdzony opinią rzeczoznawcy lub podmiotów posiadających uprawnienie serwisowe, a ich naprawa byłaby ekonomicznie nieuzasadniona.

    § 6.


    1. Dyrektor zakładu, po zasięgnięciu opinii rady społecznej, przygotowuje wykaz mienia ruchomego przeznaczonego do zbycia wraz z uzasadnieniem i przedkłada go Wójtowi do zatwierdzenia. Do wykazu dołącza się ocenę techniczną, analizę ekonomiczną i projekt umowy.

    2. W wykazie, o którym mowa w ust. 1, podaje się: oznaczenie mienia, rok jego produkcji, wartość księgową brutto i netto oraz wartość rynkową mienia.

    3. Zatwierdzony wykaz, o którym mowa w ust. 1, wywiesza się na tablicy ogłoszeń w siedzibie zakładu oraz zamieszcza na stronie internetowej urzędu gminy.

    § 7.


    1. Zbycie mienia ruchomego następuje w trybie:
    1) przetargu nieograniczonego,
    2) przetargu ograniczonego do podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych,
    3) bezprzetargowym, gdy nie dojdzie do zbycia mienia w trybach określonych w pkt. 1 i 2, w takich okolicznościach dyrektor zakładu może obniżyć cenę wywoławczą mienia, nie więcej jednak niż o 50 %.

    2. Przetarg, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1 i 2, może być przeprowadzony w formie pisemnej lub ustnej. Warunki przetargu określa dyrektor zakładu.

    3. Cena wywoławcza mienia ruchomego, przeznaczonego do zbycia w drodze przetargu, nie może być niższa niż aktualna wartość rynkowa, a jednocześnie nie niższa od wartości księgowej mienia netto.

    4. Ogłoszenie o przetargu obejmuje co najmniej czas, miejsce, przedmiot oraz warunki przetargu oraz informację, że przedmiot przetargu objęty jest wykazem, o którym mowa w § 6 ust. 1. Ogłoszenie o przetargu wywiesza się na okres nie krótszy niż 21 dnie na tablicy ogłoszeń w siedzibie zakładu oraz zamieszcza w prasie lokalnej i na stronie internetowej urzędu gminy.

    5. Przetarg przeprowadza komisja powołana przez dyrektora zakładu w składzie trzyosobowym, z tym że w skład komisji obligatoryjnie wchodzi przedstawiciel wyznaczony przez Wójta.

    § 8.


    1. W sytuacji gdy nie dojdzie do zbycia, w trybie określonym w § 7 ust. 1, mienie ruchome może być nieodpłatnie przekazane na rzecz publicznych zakładów opieki zdrowotnej i innych instytucji publicznych.

    2. Nieodpłatne przekazanie mienia ruchomego, o którym mowa w ust. 1, wymaga zgody Wójta, po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Społecznej SP ZOZ.

    3. Użyczenie mienia ruchomego zakładu wymaga zgody Wójta.

    § 9.


    Do wydzierżawienia i wynajmu mienia ruchomego zakładu stosuje się odpowiednio przepisy § 4 i § 5, z zastrzeżeniem § 10.

    § 10.


    1. Dyrektor zakładu, po zasięgnięciu opinii rady społecznej, przygotowuje wykaz nieruchomości przeznaczonych do oddania w dzierżawę lub najem i przedkłada go, wraz z uzasadnieniem Wójtowi do zatwierdzenia.

    2. Wykaz, o którym mowa w ust. 1 powinien zawierać adres nieruchomości, oznaczenie księgi wieczystej, oznaczenie nieruchomości w ewidencji gruntów, określenie powierzchni przeznaczonej do wydzierżawienia albo wynajmu, przeznaczenie nieruchomości, sposób jej zagospodarowania, okres, na jaki nieruchomość ma być wydzierżawiona albo wynajęta,
    proponowaną minimalną wysokość czynszu.

    3. Zatwierdzony wykaz, o którym mowa w ust. 1 zamieszcza się na tablicy ogłoszeń w siedzibie zakładu oraz na stronie internetowej urzędu gminy.

    § 11.


    1. Oddanie nieruchomości w dzierżawę lub najem następuje w trybie przetargu nieograniczonego.

    2. Ogłoszenie o przetargu wywiesza się na okres nie krótszy niż 21 dni na tablicy ogłoszeń w siedzibie zakładu oraz zamieszcza w prasie lokalnej i na stronach internetowych urzędu gminy.

    3. Przetarg przeprowadza komisja powołana przez dyrektora zakładu, z tym że w skład komisji obligatoryjnie wchodzi przedstawiciel Wójta.

    § 12.


    1. Oddanie w dzierżawę, najem, użytkowanie lub użyczenie, następuje na podstawie umowy zawartej przez dyrektora zakładu.

    2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna określać: czas, na który została zawarta, wysokość czynszu i zasady jego waloryzacji wysokość kaucji zabezpieczającej, zasady rozliczania kosztów eksploatacyjnych, w szczególności: energii elektrycznej, ciepła, wody, gazu, usuwania odpadów, kanalizacji, telefonów, podatku od nieruchomości, możliwości kontroli stanu przedmiotu umowy, okres i warunki wypowiedzenia, a także rozwiązania umowy bez wypowiedzenia, sposób rozliczenia po rozwiązaniu umowy.

    3. Stawka czynszu dzierżawy albo najmu nieruchomości nie może być niższa niż rzeczywisty koszt utrzymania tej nieruchomości.

    4. W umowie dzierżawy, najmu, użytkowania lub użyczenia należy zastrzec iż dzierżawca, najemca, użytkownik i biorący w użyczenie nie mogą przedmiotu umowy oddać na rzecz osób trzecich bez zgody Wójta.

    § 13.


    Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy oraz Dyrektorowi Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.

    § 14.


    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

    Przewodnicząca Rady Gminy
    Anna Leżańska


    Data wprowadzenia: 2008-10-30 1025
    Data upublicznienia: 2008-10-30
    Art. czytany: 2140 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/2010 z dnia 1 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr II/2010 z dnia 6 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr III/2010 z dnia 29 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr IV/2010 z dnia 30 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr V/2011 z dnia 10 lutego 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VI/2011 z dnia 31 marca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VII/2011 z dnia 27 kwietnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VIII/2011 z dnia 26 maja 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr IX/2011 z dnia 28 czerwca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr X/2011 z dnia 28 lipca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XI/2011 z dnia 13 września 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XII/2011 z dnia 07 października 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XIII/2011 z dnia 27 października 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XIV/2011 z dnia 02 grudnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XV/2011 z dnia 29 grudnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XVI/2012 z dnia 14 lutego 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XVII/2012 z dnia 28 lutego 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XVIII/2012 z dnia 27 kwietnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XIX/2012 z dnia 22 maja 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XX/2012 z dnia 11 czerwca 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXI/2012 z dnia 21 czerwca 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXII/2012 z dnia 29 sierpnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIII/2012 z dnia 2 października 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIV/2012 z dnia 29 października 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXV/2012 z dnia 18 grudnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVI/2012 z dnia 31 grudnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVII/2013 z dnia 25 marca 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/2013 z dnia 26 kwietnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIX/2013 z dnia 27 maja 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXX/2013 z dnia 26 czerwca 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXI/2013 z dnia 7 sierpnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXII/2013 z dnia 30 września 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/2013 z dnia 30 października 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/2013 z dnia 30 grudnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXV/2014 z dnia 11 lutego 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/2014 z dnia 29 kwietnia 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVII/2014 z dnia 26 maja 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVIII/2014 z dnia 25 czerwca 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIX/2014 z dnia 31 lipca 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XL/2014 z dnia 4 września 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XLI/2014 z dnia 3 listopada 2014 roku
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2012-2022
    A» w sprawie : upoważnienia Wójta Gminy Bliżyn do podpisania umowy partnerskiej na rzecz realizacji Projektu „Przedszkolak z kapitałem” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn