(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Rada Gminy
  • Sesje Rady Gminy
  • Protokoły z sesji Rady
  • Protokoły z sesji Rady Gminy IV kadencji
  • P r o t o k ó ł Nr XXI/05 z nadzwyczajnej sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 30 marca 2005r. w Urzędzie Gminy w Bliżynie.

    P r o t o k ó ł Nr XXI/05
    z nadzwyczajnej sesji Rady Gminy w Bliżynie, która odbyła się w dniu 30 marca 2005r. w Urzędzie Gminy w Bliżynie.


    Sesja Rady została zwołana na wniosek Wójta Gminy w związku z koniecznością podjęcia uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
    Na sesji obecni byli wszyscy radni tj. 15 osób.
    Ponadto w obradach sesji uczestniczyli:
    1/ Pan Tomasz Rokita Wójta Gminy
    2/ Pan Mariusz Walachnia – Sekretarz Gminy
    3/ Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy
    4/ Pani Anna Fonfara – Radca Prawny UG
    5/ Pani Anna Miernik – Kierownik Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy
    6/ Pani Anna Kowalik – obsługa Rady
    7/ Sołtysi gminy zgodnie z załączoną listą obecności.

    Porządek obrad sesji:

    1.Otwarcie, stwierdzenie kworum, przyjęcie porządku obrad sesji.
    2.Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
    3.Zamknięcie obrad sesji.

    Przebieg obrad sesji:

    Dwudziestą pierwszą z kolei sesję Rady Gminy w Bliżynie w kadencji 2002-2006 otworzył i poprowadził Pan Mieczysław Bąk – Przewodniczący Rady, który po przywitaniu obecnych i stwierdzeniu kworum poinformował, że sesja została zwołana na wniosek Wójta Gminy w związku z koniecznością podjęcia uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok i nad tym projektem tylko dziś będzie obradować Rada Gminy. Dlatego nie ma potrzeby przegłosowywać porządku obrad sesji.

    Ad.2

    Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok odczytała Pani Alina Ołownia – Skarbnik Gminy. Odczytując projekt uchwały Pani Skarbnik w punkcie 3 projektu uchwały podała prawidłowe oznaczenie i nazwę paragrafu w dziale 750 tj. powinno być § 6620 – Dotacje celowe przekazane do powiatu na inwestycje
    i zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień /umów/ między jednostkami samorządu terytorialnego. Ponadto w punkcie 3 projektu uchwały w dziale 921 również wystąpił błąd w oznaczeniu § powinno być 6058 a nie 6050. Pani Skarbnik odczytała prawidłowe oznaczenia i nazwy tych 2 paragrafów.
    Stanowisko Komisji Budżetowo-Finansowej, Rozwoju Gospodarczego i Gospodarki Gminy przedstawił Pan Piotr Zbroja – Przewodniczący Komisji. Komisja po treściwej i dość burzliwej dyskusji poparła wnioski Wójta dotyczące zmian w budżecie gminy.
    Pan Mieczysław Bąk dodał, że ze względu na bardzo krótki czas na zorganizowanie sesji nadzwyczajnej udało się tylko zorganizować w dniu dzisiejszym o godz. 10.00 Komisję Budżetowo-Finansową natomiast pozostałe Komisje nie odbyły posiedzeń.
    Pan Zbigniew Ślęzak zapytał, czy środki które pozostają po przeprowadzonym przetargu na zadaniu budowa oczyszczalni i kanalizacji ścieków są zbędne czyli nie przewiduje się dalszych prac związanych z tym zadaniem.
    Pan Mieczysław Bąk dodał, że na posiedzeniu Komisja uzyskała informację od Pani Anny Miernik, że przetarg przeprowadzono za kwotę niższą niż założono na ten cel w budżecie, stąd pozostają środki.
    Pani Anna Miernik wyjaśniła, że na opracowanie dokumentacji technicznej i studium wykonalności założono w 2004r. kwotę 270.000zł. W wyniku przetargu opracowanie dokumentacji nastąpi za kwotę około 168.000zł i około 28.500zł potrzebne jest na opracowanie studium wykonalności. Kwota ponad 30.000zł została ujęta w wydatkach nie wygasających. Po przyznaniu kwoty 70.000zł na zadania ujęte w projekcie uchwały do dyspozycji pozostaje jeszcze kwota około 40.000zł.
    Pan Mieczysław Bąk zapytał, czy należy rozumieć że na tym zadaniu nie brakuje środków.
    Pani Anna Miernik stwierdziła, że na zlecone prace do wykonania środków nie brakuje.
    W dalszej części dyskusji głos zabrał Wójt Gminy który wyjaśnił, że projekty na zadania w sołectwach Bliżyn i Brzeście spłynęły wczoraj i dzisiaj. Oczekiwano również na informacje jak na szczeblu centralnym zostały rozstrzygnięte sprawy podatku VAT. Wójt podziękował radnym za zrozumienie sytuacji i Komisji za akceptację tych zadań. Z informacji telefonicznej wynika, że są szanse na uzyskanie dotacji na programy odnowy wsi Bliżyn i Brzeście. Ponadto Wójt przypomniał, że zadanie kanalizacji dopiero weszło w maju 2004r. i już bardzo wiele udało się zrealizować. Chociaż propozycje wprowadzenia tego zadania były o wiele wcześniejsze to jednak Rada dopiero to zadanie przyjęła do wykonania w maju ubiegłego roku. Wójt dodał, że zostanie złożony wniosek o środki unijne i rozpoczęcie realizacji zadania powinno nastąpić w I bądź II kwartale następnego roku a pod koniec 2006r. bądź początkiem 2007 powinny być już pierwsze przyłącza.
    Radni jednogłośnie /15 głosów za/ podjęli uchwałę Nr XXI/185/05 w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2005.

    Ad. 3

    Obrady sesji trwały od godz.1200 do godz.1230.
    Sesję zamknął Przewodniczący Rady dziękując wszystkim za udział.

    Protokólant:

    Anna Kowalik


    Data wprowadzenia: 2005-04-07 0906
    Data upublicznienia: 2005-04-07
    Art. czytany: 3526 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2005-04-07
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/14 z dnia 1 grudnia 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr II/14 z dnia 17 grudnia 2014 rokIu
    A Uchwały z sesji nr III/15 z dnia 27 stycznia 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr IV/15 z dnia 25 marca 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr V/15 z dnia 28 kwietnia 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr VI/15 z dnia 17 czerwca 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr VII/15 z dnia 03 września 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr VIII/15 z dnia 21 września 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr IX/15 z dnia 29 października 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr X/15 z dnia 18 grudnia 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr XI/16 z dnia 21 stycznia 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XII/16 z dnia 29 lutego 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XIII/16 z dnia 1 kwietnia 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XIV/16 z dnia 25 maja 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XV/16 z dnia 30 czerwca 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XVI/16 z dnia 8 września 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XVII/16 z dnia 6 października 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XVIII/16 z dnia 30 listopada 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XIX/16 z dnia 28 grudnia 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XX/17 z dnia 15 lutego 2017 roku
    A Uchwały z sesji nr XXI/17 z dnia 29 marca 2017 roku
    A Uchwały z sesji nr XXII/17 z dnia 26 czerwca 2017 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIII/17 z dnia 25 sierpnia 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXIV/17 z dnia 8 września 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXV/17 z dnia 6 października 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXVI/17 z dnia 24 listopada 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXVII/17 z dnia 28 grudnia 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/18 z dnia 15 stycznia 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXIX/18 z dnia 5 lutego 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXX/18 z dnia 27 marca 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXXI/18 z dnia 26 kwietnia 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXXII/18 z dnia 28 czerwca 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/18 z dnia 7 sierpnia 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/18 z dnia 14 września 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXV/18 z dnia 26 października 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/18 z dnia 13 listopada 2018 r.
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
    A» w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Bliżyn.
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2017 - 2031
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2017.
    A» w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy partnerskiej na wspólną realizację z Gminami: Łączna i Skarżysko Kościelne projektu pn. 'Eko - energia w gminach: Łączna, Bliżyn i Skarżysko Kościelne'.
    A» w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych z mieszkańcami sołectwa Płaczków w zakresie utworzenia sołectwa „Pięty-Sołtyków”
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn