(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Kontakt
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Urząd Gminy
  • Referat Rozwoju Strategicznego Gminy (RSG) (archiwum)
  • Zadania Referatu Rozwoju Strategicznego Gminy

    1. Zadania ogólne:

    1. Planowanie i programowanie zadań związanych z rozwojem regionalnym.

    2. Koordynacja przepływu informacji, gromadzenie danych, przygotowywanie informacji zbiorczych Referatu.

    3. Planowanie i programowanie zadań stymulujących rozwój Gminy oraz nadzorowanie procesu wdrażania programów i przedsięwzięć z tego zakresu.

    4. Bieżące śledzenie możliwości pozyskiwania środków przedakcesyjnych i strukturalnych UE.

    5. Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych do zatwierdzenia przez Wójta lub osoby upoważnione.

    6. Koordynacja sprawnej realizacji zamówień publicznych w Urzędzie.

    7. Prowadzenie ewidencji zamówień publicznych.

    8. Dokonywanie uzgodnień z innymi jednostkami organizacyjnymi na terenie Gminy w zakresie wspólnego korzystania z urządzeń i infrastruktury technicznej, jak również partycypacją w kosztach ich budowy i utrzymania.

    9. Opracowywanie założeń, planowanie i organizacja zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i gaz na obszarze Gminy.

    10. Opracowywanie materiałów zbiorczych zawierających dane dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego, planów inwestycyjnych, nieruchomości komunalnych i innych w celu pozyskania inwestorów krajowych i zagranicznych.

    11. Utrzymanie stałego kontaktu z jednostkami samorządowymi i rządowymi w celu wymiany informacji, współpracy i pomocy we wdrażaniu zadań strategicznych Gminy.

    12. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych umożliwiających rozwój Gminy, w tym sporządzanie wniosków o dofinansowanie zadań we współpracy z właściwymi Referatami i stanowiskami.

    2. W zakresie zadań związanych z inwestycjami i utrzymaniem infrastruktury

    1. Zabezpieczenie niezbędnej dokumentacji prawnej i technicznej dla planowanych zadań inwestycyjnych na terenie Gminy.

    2. Przygotowywanie niezbędnych dokumentów w zakresie realizowanych inwestycji dla potrzeb komisji przetargowej.

    3. Przygotowanie projektów umów z wykonawcami na roboty projektowe oraz na roboty budowlano-montażowe w uzgodnieniu radcą prawnym.

    4. Organizowanie nadzoru nad zadaniami remontowymi i inwestycyjnymi.

    5. Dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji i remontów, w tym również inwestycji wykonywanych z udziałem mieszkańców.

    6. Podejmowanie działań w zakresie przygotowania terenów pod budownictwo, poprzez uzbrojenie ich w infrastrukturę techniczną.

    7. Dokonywanie końcowego rozliczenia remontów.

    8. Organizowanie, koordynowanie i kontrola wszelkich prac związanych z utrzymaniem zasobów komunalnych w zakresie dróg gminnych, placów, urządzeń drogowych i innych wg kompetencji wynikających z innych przepisów.

    9. Zarządzanie siecią dróg gminnych i dróg wewnętrznych stanowiących własność Gminy oraz współpraca z zarządcami innych dróg.

    10. Wnioskowanie o rozwiązania komunikacyjne uwzględniające potrzeby mieszkańców.

    11. Planowanie rocznego zakresu – w ujęciu finansowym i rzeczowym – utrzymania porządku i czystości w Gminie.

    12. Zimowe utrzymanie dróg gminnych i ciągów pieszych.

    13. Koordynowanie pracy jednostek świadczących usługi w zakresie dostawy wody, gazownictwa i energetyki, oraz gospodarki odpadami stałymi.

    14. Przygotowanie i nadzór nad robotami publicznymi.

    3. W zakresie zadań związanych z gospodarką przestrzenną i nieruchomościami:

    1. Kształtowanie polityki przestrzennej w oparciu o zasady określone w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

    2. Występowanie ze stosownymi wnioskami w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

    3. Dokonywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy.

    4. Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

    5. Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, w drodze decyzji na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, po uzyskaniu uzgodnień i opinii wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi.

    6. Prowadzenie rozszerzonego postępowania z wniosków o wydanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w sprawie inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska naturalnego.

    7. Prowadzenie operatu nazewnictwa ulic i numeracji porządkowej nieruchomości w sołectwach.

    8. Prowadzenie procedury nadawania nazw nowopowstającym ulicom, placom, ich zmian – przygotowywanie projektów uchwał Rady w tej sprawie.

    9. Prowadzenie postępowania w zakresie zatwierdzania podziałów i rozgraniczania nieruchomości.

    10. Regulacja stanu prawnego nieruchomości pozostających we władaniu Gminy, a w szczególności komunalizacja mienia.

    11. Załatwianie formalności prawnych związanych z nabywaniem i zbywaniem nieruchomości.

    12. Wnioskowanie w sprawie wypłaty odszkodowań za grunty przejęte na rzecz Gminy pod drogi i ulice.

    13. Wnioskowanie w sprawach zamiany nieruchomości.

    14. Załatwianie spraw związanych z administrowaniem lokalami komunalnymi.

    15. Wnioskowanie w sprawie ustalania i aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę bądź najem składników mienia komunalnego.

    4. W zakresie gospodarki komunalnej, rolnictwa i ochrony środowiska.

    1. Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym.

    2. Wnioskowanie w sprawie wykonania koniecznych remontów i modernizacji składników mienia komunalnego pozostających w zasobach.

    3. Eksploatacja gminnych urządzeń komunalnych.

    4. Monitorowanie i nadzór nad zaspokajaniem potrzeb mieszkańców z zakresu zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną oraz wywozu nieczystości stałych i płynnych.

    5. Analiza potrzeb z zakresu transportu zbiorowego.

    6. Koordynacja rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi w regularnym transporcie zbiorowym.

    7. Wyznaczanie celów i zadań finansowanych z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.

    8. Wykonywanie zadań Gminy wynikających z ustawy o odpadach oraz prawa wodnego.

    9. Wnioskowanie do Wójta o przeprowadzenie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska oraz przeprowadzanie stosownych kontroli.

    10. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i prawa łowieckiego.

    11. Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów oraz naliczanie i pobieranie opłat za zezwolenia na ich usuwanie.


    Data wprowadzenia: 2004-01-08 1120
    Data upublicznienia: 2004-01-08
    Art. czytany: 11183 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2004-01-08
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Uchwały z sesji nr I/14 z dnia 1 grudnia 2014 roku
    Uchwały z sesji nr II/14 z dnia 17 grudnia 2014 rokIu
    Uchwały z sesji nr III/15 z dnia 27 stycznia 2015 roku
    Uchwały z sesji nr IV/15 z dnia 25 marca 2015 roku
    Uchwały z sesji nr V/15 z dnia 28 kwietnia 2015 roku
    Uchwały z sesji nr VI/15 z dnia 17 czerwca 2015 roku
    Uchwały z sesji nr VII/15 z dnia 03 września 2015 roku
    Uchwały z sesji nr VIII/15 z dnia 21 września 2015 roku
    Uchwały z sesji nr IX/15 z dnia 29 października 2015 roku
    Uchwały z sesji nr X/15 z dnia 18 grudnia 2015 roku
    Uchwały z sesji nr XI/16 z dnia 21 stycznia 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XII/16 z dnia 29 lutego 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XIII/16 z dnia 1 kwietnia 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XIV/16 z dnia 25 maja 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XV/16 z dnia 30 czerwca 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XVI/16 z dnia 8 września 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XVII/16 z dnia 6 października 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XVIII/16 z dnia 30 listopada 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XIX/16 z dnia 28 grudnia 2016 roku
    Uchwały z sesji nr XX/17 z dnia 15 lutego 2017 roku
    Uchwały z sesji nr XXI/17 z dnia 29 marca 2017 roku
    Uchwały z sesji nr XXII/17 z dnia 26 czerwca 2017 roku
    Uchwały z sesji nr XXIII/17 z dnia 25 sierpnia 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXIV/17 z dnia 8 września 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXV/17 z dnia 6 października 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXVI/17 z dnia 24 listopada 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXVII/17 z dnia 28 grudnia 2017r.
    Uchwały z sesji nr XXVIII/18 z dnia 15 stycznia 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXIX/18 z dnia 5 lutego 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXX/18 z dnia 27 marca 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXXI/18 z dnia 26 kwietnia 2018r.
    Uchwały z sesji nr XXXII/18 z dnia 28 czerwca 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXIII/18 z dnia 7 sierpnia 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXIV/18 z dnia 14 września 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXV/18 z dnia 26 października 2018 r.
    Uchwały z sesji nr XXXVI/18 z dnia 13 listopada 2018 r.
    Ostat. 10 wiadomości:

    » w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2017 - 2031
    » w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2017.
    » w sprawie stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół w Bliżynie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. generała Stanisława Maczka w Bliżynie
    » w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Wojska Polskiego w Mroczkowie w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Wojska Polskiego w Mroczkowie
    » w sprawie stwierdzenia przekształcenia dotychczasowej sześcioletniej Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Odrowążku w ośmioletnią Szkołę Podstawową im. Henryka Sienkiewicza w Odrowążku
    » w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Bliżyn z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2018
    » w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej mienie gminne
    » w sprawie uzgodnienia prac wykonywanych na potrzeby ochrony przyrody w obrębie użytku ekologicznego Bagno - nr rejestrowy 19 oraz użytku ekologicznego Bagno - nr rejestrowy 20
    » w sprawie powołania komisji konkursowej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Lecha Jędrzejkiewicza w Bliżynie
    » w sprawie zgody na nabycie nieruchomości w obrębie ewidencyjnym Wojtyniów
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn