(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2005
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 25.06.2005 r. DO 30.08.2005 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !



    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 25 czerwca 2005 r. do 30 sierpnia 2005 r.
    W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
    sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 24 czerwca 2005 r. do 29 sierpnia 2005 r. w zakresie spraw dotyczących budżetu gminy wydane zostało trzy zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2005.
    Po stronie dochodowej dokonano zwiększenia budżetu w:
    dziale 801 – Oświata i wychowanie w wysokości 5.130 zł na sfinansowanie wyprawki szkolnej o wartości 100 zł przyznawanej jako zasiłek losowy w formie rzeczowej obejmującej podręczniki szkolne dla uczniów podejmujących naukę w klasach pierwszych szkół podstawowych.
    § Do działu 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej przyznana została dotacja w wysokości 1.650 zł na obsługę informatyczną komisji wyborczych do przeprowadzenia wyborów do Sejmu i Senatu oraz do działu 852 – Pomoc społeczna dotacja w wysokości 540 zł na sfinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych – organizacja nowych stanowisk pracy, zakup zestawów komputerowych w związku z realizacją zadań wynikających z ustawy o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej oraz ustawy o świadczeniach rodzinnych,

    W zakresie wydatków budżetowych w dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energie elektryczną, gaz i wodę zmniejsza się środki planowane na remonty i awarie przeznaczając kwotę 3.426 zł na zwiększenie środków na wypłatę odszkodowań zgodnie z wyrokiem Sądu Rejonowego oraz na pokrycie kosztów sądowych.
    w dziale 801 – Oświata i wychowanie dokonano zmian w celu zabezpieczenia środków w Szkole Podstawowej w Odrowążku na odpisy na fundusz świadczeń socjalnych w związku z koniecznością dokonania korekty wysokości odpisu na pracownika.
    W dziale 600 - Transport i łączność ze środków zaplanowanych na remonty mostów przenosi kwotę 800 zł na zakup materiałów do remontu kładki na rzece Kobylance, dokonano przeniesienia kwoty 2.755 zł na wykonanie remontu mostu w Mroczkowie Kapturowie oraz na uzupełnienie środków na zadania inwestycyjne – budowa drogi w Górkach 8.650 zł oraz na budowę drogi w Płaczkowie 200 zł. Ponadto zabezpieczono kwotę 800 zł na pokrycie kosztów naprawy samochodu uszkodzonego na drodze gminnej, kwotę 340 zł na uzupełnienie planu składek na Fundusz Pracy oraz kwotę 1.180 zł na badania lekarskie pracowników robót publicznych. Ustalenie ostatecznych nakładów na zadania inwestycyjne po przeprowadzonych przetargach spowodowało również wprowadzenie zmian w załączniku Nr 4 do budżetu – Wydatki inwestycyjne na okres roku budżetowego.
    W dziale 900 na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na dowieszenie lamp w Gostkowie Dolnym przeniesiono się kwotę 430 zł ora z kwotę 140 zł na wykonanie remontu pojemnika na odpady komunalne.

    Z rezerwy ogólnej budżetu przeniesiono środki do:
    § Działu 801 – Oświata i wychowanie kwotę 2.000 zł z przeznaczeniem na zakup upominków, dyplomów oraz organizację imprez oświatowych,
    - Działu 750 - na zakup pucharu dla zwycięzcy biegu z okazji 595-lecia Bliżyna kwotę 100 zł oraz kwotę 2.135 zł celem zapłaty I raty należności za film promujący Gminę Bliżyn w związku z obchodami 595-lecia Bliżyna.

    Z rezerwy celowej oświatowej przeznacza się na wykonanie remontu dachu na budynku szkoły i kotłowni w Szkole Podstawowej w Sorbinie kwotę 15.000 zł oraz na uzupełnienie planu wynagrodzeń osobowych w Szkole Podstawowej w Mroczkowie kwotę 5.000 zł.

    II. Sprawy dotyczące oświaty

    1. W dniu 7 lipca 2005 roku rozpoczęto akcję wypłacania stypendium szkolnego dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Bliżyn.
    W związku z dużą ilością wniosków kwalifikujących się do stypendium a małą ilością środków Wójt zaakceptował wniosek Gminnej Komisji Stypendialnej i przyznał pomoc materialną dla wszystkich uczniów spełniających kryteria ustawowe na okres jednego miesiąca, różnicując je wysokością uzależnianą od wielkości dochodu na członka rodziny. Przy dochodzie do 100 zł wysokość stypendium wyniosła 90 zł na uprawnionego ucznia, od 100 do 200 zł - 60 zł, a od 200 do 316 zł – 45 zł.
    Od 01 do 15 września 2005 roku w Urzędzie Gminy w Bliżynie będą przyjmowane wnioski osób ubiegających się o stypendium szkolne na NOWY rok szkolny 2005/2006. Druki wniosków o stypendium można pobrać z Sekretariatu UG.
    2. Naukę w nowym roku szkolnym 2005/2006 rozpocznie 559 uczniów w klasach I-VI szkól podstawowych oraz 357 w Gimnazjum. Natomiast do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych uczęszczać będzie 92 dzieci. Niepowodzeniem zakończył się nabór uczniów do Liceum Ogólnokształcącego w Bliżynie.
    3. Wszystkie szkoły z terenu gminy przygotowują się do przystąpienia do projektu „Szkoła marzeń” w celu pozyskania dodatkowych funduszy na działalność edukacyjną dzieci i młodzieży.
    4. W okresie wakacji w szkołach przeprowadzone zostały następujące remonty:
    SP Mroczków: malowanie sali gimnastycznej, niektórych sal lekcyjnych, pokoju nauczycielskiego, doprowadzenie ciepłej wody do łazienek, częściowa wymiana stolarki drzwiowej.
    ZS Bliżyn: malowanie niektórych sal lekcyjnych, korytarzy szkolnych, częściowy remont stołówki, częściowa naprawa elewacji zewnętrznej, wykonanie obudowy grzejników na sali gimnastycznej oraz balustrady ochronnej przed wyjściem ze szkoły
    SP Odrowążek: częściowa wymiana wyposażenia łazienek szkolnych, zainstalowanie dodatkowego zaworu zamykającego dopływ wody do pomieszczeń szkolnych w dniach wolnych od nauki, wykonanie dodatkowego zabezpieczenia na klatkach schodowych.
    SP Sorbin: remont dachu na budynku szkoły i kotłowni oraz doprowadzono ciepłą wodę do łazienek

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. W dniu 20 czerwca odbył się przetarg na budowę odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie wraz z obiektami technologicznymi do podczyszczania wód deszczowych. Wyłoniono ofertę najkorzystniejszą.
    2. W dniu 21 czerwca odbył się przetarg na budowę Wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna. W dniu 24.08.2005 r. została zawarta umowa na realizację inwestycji. Wykonawcą robót jest Zakład Instalacji „WODKAN” z Mniowa.
    3. Zakończono budowę oświetlenia drogowego drogi powiatowej w Wołowie II etap oraz ul. Staszica w Bliżynie II etap
    4. Trwa wykonanie projektu chodnika w ciągu drogi powiatowej w Zbrojowie oraz drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Brześciu oraz projektu chodnika w ciągu drogi krajowej na odcinku Gilów – Bliżyn,
    5. Wykonany jest projekt budowlany na budowę oświetlenia drogowego w Górkach za torami.
    6. Uzyskano pozwolenie na budowę oświetlenia drogi powiatowej w Wołowie oraz drogi krajowej w Górkach na obszarze terenu zamkniętego i drogi krajowej. Przygotowywany jest przetarg na budowę oświetlenia w Górkach.
    7. Odbył się przetarg na budowę drogi dojazdowej do pól w miejscowości Płaczków Piechotne. Obecnie wykonywane są roboty budowlane.
    8. Zakończono odbudowę drogi gminnej nr 2 Brzeście – Bliżyn w miejscowościach Bliżyn, Brzeście i Wojtyniów.
    9. Zakończono budowę drogi gminnej w Kopciach. Długość odcinka 276 mb.
    10. Odbył się przetarg na budowę drogi Górki – Barwinek – Mroczków w miejscowości Górki o dł. 200 mb. Trwa realizacja robót budowlanych.
    11. Odbył się przetarg na remont drogi Kucębów Górny. Zostało wykonane 415 mb warstwy wyrównawczej. Roboty zostały zakończone.
    12. Realizowana jest koncepcja odbudowy zalewu w Bliżynie oraz projektowana kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie.
    13. Odbył się przetarg na przebudowę kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Przetarg został unieważniony, ponieważ najkorzystniejsza oferta przewyższała kwotę jaką zamawiający może przeznaczyć na finansowanie zamówienia.
    14. Została podpisana umowa z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego na współfinansowanie zadania „Rewitalizacja obiektów zabytkowych w Bliżynie” w ramach którego zostaną wykonane prace remontowe przy pomniku w Bliżynie oraz odnowa „Zameczku”. Ogłoszony został przetarg na realizację zadania.
    15. Złożony został wniosek o pozwolenie na budowę wodociągu w miejscowości Górki.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 11 zarządzeń dotyczących następujących spraw : zmiany zarządzenia w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego GOPS w Bliżynie, ustalenia składów osobowych komisji egzaminacyjnych dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na nauczyciela mianowanego, powołania Gminnego Zespołu Reagowania i określania sposobu jego funkcjonowania, wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2005 rok, powołania Komisji do odbioru i przekazania do eksploatacji inwestycji p.n.” Odbudowa drogi gminnej Nr 2 Brzeście – Bliżyn w miejscowościach Bliżyn, Brzeście i Wojtyniów po powodzi w 2002 roku, planowania operacyjnego Gminy Bliżyn w warunkach zewnętrznych zagrożeń bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, powołania w Urzędzie Gminy Bliżyn komisji przetargowej o udzielenie zamówień publicznych na zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych na terenie gm. Bliżyn w sezonie zimowym 2005/2006, 2006/2007, 2007/2008, wprowadzenia zmian do zarządzenia w/s zakładowego planu kont dla budżetu gminy i jednostki budżetowej, wprowadzenia w Urzędzie Gminy Blizyn „Instrukcji zarządzania systemem informatycznym służącym do przetwarzania danych osobowych”, wprowadzenia w Urzędzie Gminy Bliżyn „Polityki bezpieczeństwa”.

    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.


    24.VI.- 3 VII. urlop wypoczynkowy
    04.VII. wizyta w Urzędzie Wojewódzkim dot. uzgodnienia dokumentacji projektowej oświetlenia w Górkach
    07.VII. podpisanie umów notarialnych
    18.VII. prezentacja filmu promującego gminę Bliżyn w Skarżysku-Kam.
    20.VII. podpisanie w Urzędzie Marszałkowskim umów dotyczących realizacji programu odnowy wsi
    23.VII. udział w powiatowych obchodach święta policji w Skarżysku-Kam.
    24.VII. udział w prezentacjach gminy Bliżyn i Powiatu Skarżyskiego podczas Kuźnic Koneckich w Sielpii
    25.VII. uzupełnienie dokumentacji wniosków złożonych do Sektorowego Programu Operacyjnego
    27.VII. uroczyste przekazanie nowego samochodu służbowego dla posterunku policji w Bliżynie
    28.VII. wizyta w Starostwie w Skarżysku dot. uzgodnień dotyczących budowy wodociągu w Górkach oraz w Urzędzie Pracy w sprawie zawarcia nowych umów na roboty publiczne
    29.VII. uzgodnienia dotyczące wymiany gruntów w Starostwie oraz w Nadleśnictwie Suchedniów
    30-31VII. udział jako współorganizator w IV edycji dwudniowych wyścigów kolarskich w kat. Masters „Bliżyn Tour 2005”
    01.VIII. uczestnictwo w sesji Rady Gminy Łączna
    02.VIII. spotkanie z posłem Józefem Szczepańczykiem
    05.VIII. rozmowy w PUP z Dyrektorem Zepem dot. robót publicznych oraz staży
    10.VIII. rozmowy w Urzędzie Marszałkowskim dot. uzyskania promesy na wnioski złożone w ramach ZPOR-u tj. wodociąg Jastrzębia - Wojtyniów oraz odwodnienia ulicy Sobieskiego
    11.VIII. wręczenie nagród w konkursie plastycznym organizowanym przez GOK
    12.VIII. spotkanie organizacyjne w Starostwie w Skarżysku dot. powiatowych dożynek
    18.VIII. spotkanie w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska w Kielcach dotyczące oczyszczania terenów leśnych z odpadów pogarbarskich
    19.VIII. spotkanie w Urzędzie Gminy z projektantami oraz przedstawicielami RZGW i IMGW dotyczące omówienia koncepcji ochrony Zalewu Bliżyńskiego
    28.VIII. udział w dożynkach powiatowych w Skarżysku

    Wójt Gminy Bliżyn
    Tomasz Rokita


    Data wprowadzenia: 2006-02-16 0904
    Data upublicznienia: 2006-02-16
    Art. czytany: 5037 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/14 z dnia 1 grudnia 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr II/14 z dnia 17 grudnia 2014 rokIu
    A Uchwały z sesji nr III/15 z dnia 27 stycznia 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr IV/15 z dnia 25 marca 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr V/15 z dnia 28 kwietnia 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr VI/15 z dnia 17 czerwca 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr VII/15 z dnia 03 września 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr VIII/15 z dnia 21 września 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr IX/15 z dnia 29 października 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr X/15 z dnia 18 grudnia 2015 roku
    A Uchwały z sesji nr XI/16 z dnia 21 stycznia 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XII/16 z dnia 29 lutego 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XIII/16 z dnia 1 kwietnia 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XIV/16 z dnia 25 maja 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XV/16 z dnia 30 czerwca 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XVI/16 z dnia 8 września 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XVII/16 z dnia 6 października 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XVIII/16 z dnia 30 listopada 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XIX/16 z dnia 28 grudnia 2016 roku
    A Uchwały z sesji nr XX/17 z dnia 15 lutego 2017 roku
    A Uchwały z sesji nr XXI/17 z dnia 29 marca 2017 roku
    A Uchwały z sesji nr XXII/17 z dnia 26 czerwca 2017 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIII/17 z dnia 25 sierpnia 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXIV/17 z dnia 8 września 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXV/17 z dnia 6 października 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXVI/17 z dnia 24 listopada 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXVII/17 z dnia 28 grudnia 2017r.
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/18 z dnia 15 stycznia 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXIX/18 z dnia 5 lutego 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXX/18 z dnia 27 marca 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXXI/18 z dnia 26 kwietnia 2018r.
    A Uchwały z sesji nr XXXII/18 z dnia 28 czerwca 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/18 z dnia 7 sierpnia 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/18 z dnia 14 września 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXV/18 z dnia 26 października 2018 r.
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/18 z dnia 13 listopada 2018 r.
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2014 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
    A» w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2014 Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
    A» w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2014 rok
    A» w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Bliżyn z wykonania budżetu za 2014 rok.
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2015-2031
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na rok 2015.
    A» w sprawie ustanowienia zasad przyznawania diet oraz zwrotu kosztów podróży służbowej dla sołtysów Gminy Bliżyn
    A» w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników
    A» w sprawie inkasa podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
    A» zmieniająca Uchwałę Nr XXIX/178/2013 Rady Gminy Bliżyn z dnia 27 maja 2013 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy Bliżyn oraz zarządzenia poboru opłaty w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn