(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Kontakt
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Sprawozdanie z realizacji rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2023
A» POSTANOWIENIE NR 417/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» POSTANOWIENIE NR 416/2024 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 16 maja 2024 r.
A» P r o t o k ó ł Nr I/2024 z I sesji Rady Gminy Bliżyn, która odbyła się w dniu 7 maja 2024r. w świetlicy OSP w Bliżynie.
A» Zapytanie cenowe Parafi Rzymskokatolickiej w Mroczkowie dotyczące ogrodzenia kościoła pw. św. Rocha
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2005
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 27.10.2005 r. DO 14.12.2005 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !


    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 27 października 2005 r. do 14 grudnia 2005 r.
    W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
    sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 27 października do 14 grudnia 2005 r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia w sprawie zmian w budżecie gminy na rok budżetowy 2005. W zakresie planu dochodów i wydatków budżetowych z tytułu otrzymanych dotacji celowych budżet gminy uległ zwiększeniu o kwotę 280.720 zł z następującym przeznaczeniem :
    - 232.000 zł na wypłatę świadczeń rodzinnych dla mieszkańców gminy,
    - 4.800 zł na nagrody dla pracowników GOPS z okazji „Dnia pracownika socjalnego”,
    - 200 zł na finansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
    - 27.790 zł na pokrycie kosztów udzielania edukacyjnej pomocy stypendialnej dla uczniów o charakterze socjalnym,
    15.930 zł na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz zadań zleconych gminie ustawami w związku z Wyborami Prezydenta.
    Natomiast zmniejszona została dotacja celowa na zasiłki stałe w wysokości 73.000 zł ze względu, że przyznane środki w pełni zabezpieczyły potrzeby osób uprawnionych do ich otrzymywania i środki te zostały wcześniejszą decyzją Wojewody Świętokrzyskiego przeniesione na wypłaty zasiłków okresowych.
    Po stronie wydatkowej budżetu dokonano przeniesień środków w następujących działach:
    - W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę w zakresie finansowania wydatków na dostarczanie wody zmniejszone zostały środki zaplanowane na zakup usług remontowych o kwotę 10.000zł oraz na różne opłaty i składki o kwotę 4.000zł z przeznaczeniem na zabezpieczenie środków na energię elektryczną pobieraną do przepompowni wody w Odrowążku i na ujęciu wody w Gostkowie oraz dokonano zmian w celu zabezpieczenie planu składek na ubezpieczenia społeczne naliczane dla inspektora nadzoru nad remontami sieci wodociągowej,
    - W dziale 600 – Transport i łączność dokonano zmian w związku z przewidywanymi oszczędnościami w zakresie finansowania robót publicznych a kwotę 5.895zł przeznaczono na zabezpieczenie środków na wykonanie remontów przy drogach gminnych,
    - W dziale 710 – Działalność usługowa kwotę 152 zł przeznaczoną na zakup usług pozostałych przeniesiono celem zabezpieczenia środków na nadzór nad remontem ogrodzenia na cmentarzu jeńców radzieckich w Wojtyniowie,
    - w dziale 750 – Administracja publiczna dokonano zmian w celu zabezpieczenia kwoty 100 zł na wypłatę diet dla Rady Gminy oraz kwoty 300zł na zakup materiałów biurowych i wydawnictw,
    - W dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa środki planowane na zakup usług remontowych w kwocie 2.200zł oraz przewidywane oszczędności w opłatach ubezpieczeniowych w kwocie 600zł z przeznaczone zostały na zakup materiałów do remontu. Z przewidywanych oszczędności na zakupie energii kwotę 1.800zł przeniesiono z przeznaczeniem na zakup paliwa oraz 200 zł z przeznaczeniem na przegląd samochodu bojowego W zakresie obrony cywilnej kwotę 1.700zł przeniesiono na zakup worków i map niezbędnych do wykonywania zadań,
    - w dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem kwotę 2.500zł przeniesiono z przeznaczeniem na pokrycie kosztów związanych z zabezpieczeniem zaległości podatkowych w formie hipoteki jak również kosztów związanych z egzekucją zaległości podatkowych,
    - W dziale 801 – Oświata i wychowanie przeniesiono oszczędności wynikające z tytułu mniejszego wydatkowania środków na awans zawodowy nauczycieli oraz mniejszych zastępstw doraźnych w kwocie 14.500zł z przeznaczeniem na dokończenie remontu ogrodzenia szkolnego w Szkole Podstawowej w Bliżynie.
    - w dziale 851 – Ochrona zdrowia kwotę 315zł przeznaczono na zabezpieczenie środków na składki ubezpieczeniowe od pracowników Gminnej Komisji Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna zmiany wprowadzone zostały w związku z decyzjami Wojewody Świętokrzyskiego, natomiast przewidywane oszczędności w rozdziałach przeniesiono z przeznaczeniem na : zasiłki i pomoc w naturze kwotę 1.600zł, zakup programu komputerowego kwotę 1.225zł, zabezpieczenie środków na składki na ubezpieczenia społeczne kwotę 851zł oraz na zasiłki okresowe i celowe kwotę 24.000zł,
    - w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększono wydatki na pomoc stypendialną dla uczniów o kwotę 27.790zł.
    Ponadto w zakresie spraw finansowych został opracowany projekt budżetu na 2006rok, który wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego został przedłożony Radzie Gminy oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Kielcach. Informacje niezbędne do opracowania projektów planów finansowych zostały przekazane jednostkom podległym.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. W dniu 12 grudnia 2005 roku rozpoczęto akcję wypłacania stypendiów szkolnych dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Bliżyn za okres IX-XII 2005r. Ogółem wpłynęło 591wniosków z czego 3 nie spełniały kryteriów ustawowych W związku z tak dużą ilością wniosków kwalifikujących się do stypendium - 588 a ograniczonymi środkami finansowymi Wójt zaakceptował wniosek Gminnej Komisji Stypendialnej i przyznał pomoc materialną dla wszystkich uczniów spełniających kryteria ustawowe na okres dwóch miesięcy tj. październik i listopad 2005r, po 45 zł za miesiąc. Przyznanie stypendium na dwa miesiące możliwe było dzięki uzyskaniu w listopadzie dodatkowych środków na ten cel. W decyzjach poinformowano rodziców, że w przypadku uzyskania dotacji celowej na dalszy okres roku szkolnego 2005/2006 tj. od stycznia do czerwca może być przyznane stypendium z urzędu na podstawie tych samych dokumentów.
    2. Przekazano do związków zawodowych ZNP Oddział w Bliżynie oraz NSZZ Solidarność Pracowników Oświaty i Wychowania w Skarżysku-Kamiennej projekt regulaminu wynagrodzeń dla nauczycieli na 2006r celem uzgodnienia. Związki nie wniosły uwag do powyższych projektów.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. 16.09.2005 r. została zawarta umowa na realizację zadania - odwodnienie ul. Sobieskiego w Bliżynie z Zakładem Instalacji WODKAN. Roboty budowlane rozpoczęły się 26.09.2005 r. Pierwszy etap realizacji robót zostanie zakończony w br. Drugi etap realizacji robót zostanie zakończony latem 2006 r. 30.11. została z naszej strony podpisana z Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowa na prefinansowanie projektu.
    2. Realizowana jest budowa Wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna.
    3. Wykonywany jest projekt drogi gminnej Bugaj – Brzeście w Brześciu.
    4. Został wykonany projektu chodnika w ciągu drogi krajowej na odcinku Gilów – Bliżyn, dokumentacja została przekazana do GDDKiA w celu uwzględnienia inwestycji w budżecie zarządcy drogi krajowej na 2006 r.
    5. Wykonany jest projekt budowlany na budowę oświetlenia drogowego w Górkach za torami. Uzyskano pozwolenie na budowę. Wykonanie zadania zostało zlecone Zakładowi Elektrycznemu ZELKO. Wykonanie zadania winno nastąpić w grudniu br.
    6. Odbył się przetarg na budowę oświetlenia drogi krajowej w Górkach na obszarze terenu zamkniętego i drogi krajowej. Została zawarta mowa z wykonawcą tj. PKP ENERGETYKA. W grudniu winny być wykonane roboty za środki finansowe zabezpieczone w budżecie gminy na 2005 r.
    7. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie.
    8. Odbyło się postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia na przebudowę kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Postępowanie zostało rozstrzygnięte. Została zawarta umowa z Radomskim Przedsiębiorstwem Wielobranżowym SANNY z Radomia. Ze względu na problemy administracyjne zakończenie robót planujemy w styczniu 2006 roku.
    9. Realizowane są roboty związane z „Rewitalizacją obiektów zabytkowych w Bliżynie” w ramach którego zostały wykonane prace remontowe przy pomniku w Bliżynie zaś w 2006 roku wykonana zostanie odnowa „Zameczku”.
    10. Uzyskaliśmy pozwolenie na budowę wodociągu w miejscowości Górki. Odbył się przetarg. Inwestycja będzie zakończona w 2006 r.
    11. Została podjęta decyzja o wykonaniu Miejsca na ognisko w miejscowości Brzeście wyłącznie za środki własne zabezpieczone na ten cel w budżecie gminy. Roboty zostały zlecone i wykonane.
    12. Wykonano drobne roboty utrzymaniowe i remontowe przy drogach: tj. wykonano przepust, pogłębiono rów oraz utwardzono dojście do miejsca na ognisko w Brześciu.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 9 zarządzeń dotyczących następujących spraw : wprowadzenia zmian w budżecie gminy – 2 zarządzenia , powołania składu Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 5 w Sorbinie, przyjęcia projektu budżetu gminy na 2006 rok, ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie długoterminowego zadania własnego gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz powołania komisji konkursowej, powołania zespołu zadaniowego do opracowania Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, przeprowadzenia inwentaryzacji rzeczowych składników majątkowych znajdujących się w Urzędzie Gminy w Bliżynie oraz innych jednostek organizacyjnych nie bilansujących samodzielnie, rozłożenia na raty zaległości z tytułu opłat za wodę, umorzenia odsetek od zaległości z tytułu opłat za wodę.

    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    27.10. spotkanie ze Starostą Ł. Wojciechowskim oraz członkiem Zarządu Powiatu J. Żmijewskim dotyczące współpracy oraz inwestycji na drogach powiatowych,
    01.11. udział w kweście zorganizowanej w celu odnowy zabytkowego Kościółka Św. Zofii w Bliżynie,
    08.11. spotkanie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku- Kam. dotyczące dalszego funkcjonowania punktu obsługi bezrobotnych w Bliżynie,
    10.11. udział w ślubowaniu klas pierwszych w SP Mroczków oraz w uroczystej sesji Rady Gminy poświęconej 595-leciu Bliżyna,
    11.11. obchody Dnia Niepodległości – udział we mszy świętej oraz uroczystej akademii,
    13.11. uczestnictwo i rozdanie nagród w finale gminnej ligi piłki nożnej,
    14.11. udział w uroczystej mszy świętej w intencji samorządu w Ostrej Bramie w Skarżysku-Kam.
    15.11. udział w grze decyzyjnej w Wojskowej Komendzie Uzupełnień w Starachowicach,
    17.11. załatwienie spraw dokumentacyjnych dot. zmiany systemu grzewczego w SP Odrowążek w Urzędzie Wojewódzkim, Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Kielcach oraz Starostwie Powiatowym,
    18.11. uczestnictwo w sesji naukowej zorganizowanej przez Zespół Szkół
    w Bliżynie poświęcone pamięci o Stefanie Żeromskim
    21.11. udział w Debacie Europejskiej połączonej z konsultacjami programu operacyjnego „ Zatrudnianie i integracja społeczna” w ośrodku Rejów w Skarżysku-Kam.
    23.11. podpisanie umowy kredytowej w Banku Gospodarstwa Krajowego w Kielcach,
    24.11. uczestnictwo w spotkaniach profilaktycznych organizowanych przez GKRPA w Bliżynie,
    07.12. udział w obchodach dnia Wolontariatu w MCK w Skarżysku-Kam.
    09.12. uczestnictwo w jubileuszu 15-lecia istnienia firmy „DROGMAS”
    10.12. posiedzenie Gminnego Zarządu OSP,
    12.12. spotkanie ze Starostą Powiatowym, uczestnictwo w otwarciu biura poselskiego Pani Poseł Marii Zuby.

    Wójt Gminy Bliżyn
    Tomasz Rokita


    Data wprowadzenia: 2006-02-16 0951
    Data upublicznienia: 2006-02-16
    Art. czytany: 5008 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Uchwały z sesji nr I/2010 z dnia 1 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr II/2010 z dnia 6 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr III/2010 z dnia 29 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr IV/2010 z dnia 30 grudnia 2010 roku
    A Uchwały z sesji nr V/2011 z dnia 10 lutego 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VI/2011 z dnia 31 marca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VII/2011 z dnia 27 kwietnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr VIII/2011 z dnia 26 maja 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr IX/2011 z dnia 28 czerwca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr X/2011 z dnia 28 lipca 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XI/2011 z dnia 13 września 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XII/2011 z dnia 07 października 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XIII/2011 z dnia 27 października 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XIV/2011 z dnia 02 grudnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XV/2011 z dnia 29 grudnia 2011 roku
    A Uchwały z sesji nr XVI/2012 z dnia 14 lutego 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XVII/2012 z dnia 28 lutego 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XVIII/2012 z dnia 27 kwietnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XIX/2012 z dnia 22 maja 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XX/2012 z dnia 11 czerwca 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXI/2012 z dnia 21 czerwca 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXII/2012 z dnia 29 sierpnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIII/2012 z dnia 2 października 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIV/2012 z dnia 29 października 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXV/2012 z dnia 18 grudnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVI/2012 z dnia 31 grudnia 2012 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVII/2013 z dnia 25 marca 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXVIII/2013 z dnia 26 kwietnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXIX/2013 z dnia 27 maja 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXX/2013 z dnia 26 czerwca 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXI/2013 z dnia 7 sierpnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXII/2013 z dnia 30 września 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIII/2013 z dnia 30 października 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIV/2013 z dnia 30 grudnia 2013 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXV/2014 z dnia 11 lutego 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVI/2014 z dnia 29 kwietnia 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVII/2014 z dnia 26 maja 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXVIII/2014 z dnia 25 czerwca 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XXXIX/2014 z dnia 31 lipca 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XL/2014 z dnia 4 września 2014 roku
    A Uchwały z sesji nr XLI/2014 z dnia 3 listopada 2014 roku
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2012 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie
    A» wprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2012 Gminnego Ośrodka Kultury w Bliżynie
    A» w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2012 rok
    A» w sprawie absolutorium dla Wójta Gminy Bliżyn z wykonania budżetu za 2012 rok
    A» w sprawie uchwalenia zmiany nr 2 części miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu sołectwa Brzeście, na obszarze gminy Bliżyn
    A» w sprawie przyjęcia raportu z realizacji Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Bliżyn za lata 2009-2012
    A» w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej mienie gminne
    A» w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości
    A» w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości
    A» w sprawie wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy na lata 2013-2022.
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn