(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
SYGNALIŚCI
Urząd Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Kontakt
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
INFORMACJE o kontrolach
Oświadczenia majątkowe
ZABYTKI
WYBORY
Informacje statystyczne
SPORT
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Filmy instruktażowe Państwowej Komisji Wyborczej dotyczące wyborów
» POSTANOWIENIE NR 77/2025 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie zwołania pierwszych posiedzeń obwodowych komisji wyborczych
» POSTANOWIENIE NR 76/2025 Komisarza Wyborczego w Kielcach IV z dnia 24 kwietnia 2025 r. w sprawie powołania OKW
» Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu sołectwa Bliżyn
» Obwieszczenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania - rok 2006
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 07.02.2006 r. DO 27.04.2006 r.

    Panie Przewodniczący !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 7 lutego 2006r. do 26 kwietnia 2006 r.
    W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi
    sprawami :

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 4 lutego 2006r. do 26 kwietnia 2006r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały trzy zarządzenia w sprawach dotyczących budżetu gminy tj.:

    1/ zarządzenie w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2006, które zostało przekazane do wszystkich jednostek podległych w celu opracowania ostatecznych planów finansowych. Na zadania budżetowe, które są realizowane i wykonywane przez poszczególne referaty Urzędu Gminy zostały opracowane plany finansowe odrębnie dla każdego rozdziału klasyfikacji budżetowej i przekazane dla pracowników odpowiedzialnych za ich realizację,

    2/ zarządzenie w sprawie planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie,

    3/ zarządzenie w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 rok wprowadzając zwiększenie dochodów i wydatków budżetowych w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza z tytułu dotacji celowej z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) o kwotę 15.571 zł.

    Po stronie wydatkowej budżetu dokonano przeniesień środków w następujących działach:
    - W dziale 400 – Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę, w dziale 750 – Administracja publiczna, w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonano zmian na łączną kwotę 245 zł w celu zabezpieczenie planu w odpisach na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w związku z ogłoszeniem przeciętnego wynagrodzenia za II półrocze 2005r. będącego podstawą naliczenia odpisów w roku bieżącym na zatrudnionych pracowników,
    - w dziale 757 – Obsługa długu publicznego utworzono paragraf 4430 – Różne opłaty i składki z kwotą 3.000zł przeznaczoną na koszty obsługi pożyczek i kredytów m.in. zakup weksli i koszty zabezpieczeń ich spłaty wymaganych przez instytucje udzielające pożyczek i kredytów ,
    - w dziale 801 – Oświata i wychowanie na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Odrowążku z planu przeznaczonego na zakup gazu zabezpieczono kwotę 9.600 zł na zakup węgla do ogrzewania szkoły,
    - w dziale 851 – Ochrona zdrowia kwotę 200zł przeznaczono na zabezpieczenie planu składek na ubezpieczenia społeczne od pracowników będących w składzie Gminnej Komisji Rozwiązywanie Problemów Alkoholowych,
    - w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza wprowadzono plan wydatków na stypendia dla uczniów w kwocie 15.571zł oraz na wniosek Dyrektora Szkoły w Bliżynie zwiększony został plan dodatkowych wynagrodzeń rocznych o kwotę 10zł.
    W zakresie realizacji strony rozchodowej budżetu gminy w dniu 20 lutego został spłacony kredyt w wysokości 136.907 zł zaciągnięty na „Odbudowę drogi gminnej nr 2 Brzeście-Bliżyn w miejscowościach Blizyn, Brzeście i Wojtyniów”. Koszt obsługi kredytu w okresie od jego zaciągnięcia tj. od 20 września 2005 roku do czasu spłaty wyniósł 3.186,33zł.


    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. Zgodnie z ustawą o systemie informacji oświatowej przekazano do Kuratorium Oświaty w Kielcach statystyczną bazę danych ze szkół na terenie gminy wg stanu na dzień 31 marca 2006 roku.

    2. Dyrektorzy rozpoczęli prace nad projektami organizacyjnymi szkół na rok szkolny 2006/2007, które zgodnie z przepisami muszą być zaopiniowane przez Kuratorium Oświaty w Kielcach oraz zatwierdzone w terminie do 31 maja danego roku przez Wójta Gminy.

    3. W dniu 04 kwietnia br. 97 uczniów klas szóstych szkół podstawowych przystąpiło do końcowego sprawdzianu pisemnego. Natomiast egzamin dla 127 uczniów klas trzecich gimnazjum odbędzie się w dniach 26-27 kwietnia 2006r.


    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Kontynuowane są roboty w ramach budowy odwodnienia ul. Sobieskiego w Bliżynie. Roboty polegają na wykonaniu podczyszczalni wód deszczowych i wlotu do zalewu. Został złożony wniosek o rezerwę celową jak również wniosek o płatość. Po sprawdzeniu wniosku Instytucja pośrednicząca dokonała refundacji poniesionych przez Gminę wydatków. Środki wpłynęły na rachunek refundacji w BGK, który zwrócił pożyczkę Ministerstwu Finansów.

    2. Dokonano przeglądu budowy wodociągu gminnego w miejscowościach Bliżyn, Jastrzębia i Wojtyniów ul. Podleśna w celu ustalenia zakresu robót porządkowych koniecznych do wykonania.

    3. Projektowana jest kanalizacja i oczyszczalnia ścieków w Bliżynie i Wojtyniowie. Na ukończeniu jest projekt I etapu kanalizacji.

    4. Realizowane są roboty budowlane w ramach przebudowy kotłowi węglowej na gazową w SP w Odrowążku. Realizowane są roboty zewnętrzne polegające na wykonaniu drogi dojazdowej, zbiorników, oraz przyłącza gazowego.

    5. Rozpoczęto realizację II etap „Rewitalizacji obiektów zabytkowych w Bliżynie” polegającego na wymianie stolarki okiennej. Otrzymaliśmy refundację wydatków poniesionych w pierwszym etapie. Gmina złożyła wniosek do BGK o prefinansowanie drugiego i trzeciego etapu robót.

    6. Rozpoczęła się budowa wodociągu w miejscowości Górki. Zakończenie robót zgodnie z umową nastąpi latem 2006 r.

    7. W grudniu została podpisana umowa na projektowanie Zalewu Bliżyńskiego. Zakończenie prac projektowych winno nastąpić latem 2006 r.

    8. Trwają pracę projektowe planu zagospodarowania przestrzennego dla Bliżyna, Brześcia i Bugaja. Zlecono aktualizację map sytuacyjno – wysokościowych.

    9. Zakończyła się budowa oświetlenia drogowego przy drodze krajowej nr 42 w Górkach. W maju zostaną wykonane prace porządkowe wzdłuż linii oświetleniowej.

    10. Gmina złożyła wniosek o pozyskanie środków z terenowego Funduszu Gospodarki Gruntami na budowę drogi dojazdowej do pól w Mroczkowie.

    11. Zostało zawarte porozumienie z Powiatem Skarżyskim na remont drogi powiatowej w Jastrzębi oraz na przebudowę drogi powiatowej Szałas – Odrowąż. 17 maja 2006 odbędzie się przetarg na przebudowę drogi w Kucębowie i Odrowążku.



    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydałem 14 zarządzeń dotyczących następujących spraw : umorzenia odsetek od zaległości z tytułu opłat za wodę, układu wykonawczego budżetu gminy na 2006 rok, planu finansowego dla zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie, powolania komisji przetargowej do przeprowadzenia ustnego przetargu nieograniczonego na sprzedaż lokalu mieszkalnego Nr 5 w budynku wielo-mieszkaniowym Nr 2 w Sołtykowie obręb Płaczków wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste przynależnej części gruntu, ogłoszenia konkursu ofert na realizację w 2006 r. zadań własnych gminy w zakresie gminnego programuProfilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz powołania Komisji, powołania Komisji ds. opracowania Raportu z realizacji planu rozwoju lokalnego gminy Bliżyn, powołania Komisji Przetargowej doprzeprowadzenia pisemnego przetargu nieograniczonego na wynajem lokalu użytkowego w budynku strażnicy OSP w Nowkach, zmiany zarządzenia Nr 7 /2006 Wójta Gminy Bliżyn a dnia 8 marca 2006 r. w sprawie ogłoszenia otwartego Konkursu ofert na realizację w 2006 r. zadań własnych gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz powołania Komisji Konkursowej, rozłożenia na raty zaległości z tytułu naliczonego czynszu za wynajem lokalu mieszkalnego w Sołtykowie Nr 2/2 ,Nr 3/10 i 3/1 gm. Bliżyn oraz umorzenia odsetek z tytułu zaległości w opłacie naliczonego czynszu - 3 zarządzenia, wprowadzenia zmian do regulaminu ZFŚS Urzędu Gminy w Bliżynie, uchwalenia Regulaminu pracy Urzędu Gminy w Bliżynie, wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2006 r

    V. Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.


    01.03. wyjazd do Nadleśnictwa Suchedniów w sprawie zamiany działek,

    02.03.-03.03. udział w Komisji Poborowej w Starostwie Powiatowym,

    13.03. wyjazd do Urzędu Gminy w Chlewiskach w celu rozmowy z tamtejszym Wójtem w /s wodociągu Rędocin

    14.04. podpisanie aktu notarialnego w Krakowie dot. zakupu gruntów pod zalew Bliżyński

    16.03. udział w Sesji Powiatowej , podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji w Kancelarii Notarialnej w Skarżysku-Kam.

    17.03. wyjazd do Św. Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach w celu odbioru promesy na drogi popowodziowe,

    20.03. wyjazd do Kancelarii Notarialnej w Skarżysku w celu podpisania umowy,

    28.03. spotkanie z J. Żmijewskim i T. Kieresem dot. inwestycji i remontów na drogach powiatowych,

    30.03. udział w rocznej naradzie policji w Starostwie Powiatowym w Skarżysku,

    31.03. udział w posiedzeniu Zgromadzenia Międzygminnego Związku „Planowanie Przestrzenne „ w Kielcach,

    01.04. udział w Turnieju Siatkarskim Samorządowców w skarżysku-Kam. oraz w posiedzeniu Zarządu Gminnego OSP,

    02.04. udział w „Zameczkowych spotkaniach z poezją- wręczenie nagród dla uczestników,

    03.04. spotkanie z komendantem PSP- p. Hamerądot. Między innymi zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego podczas planowanego remontu mostu w Wołowie,

    04.04. udział w sprawdzianie kompetencji w Szkole Podstawowej w Bliżynie,

    05.04. sesja nadzwyczajna Rady Gminy w Bliżynie, spotkanie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Skarżysku- Kam. dotyczące staży absolwenckich, robót publicznych i dalszego funkcjonowania Punktu Obsługi Bezrobotnych w Bliżynie,

    06.04. udzial w X Forum Kobiet w Kielcach.

    07.04. udział w Panelu naukowym związanym z nadaniem Gimnazjum w Bliżynie certyfikatu „Szkola ucząca się”,

    23.04. Walne zebranie Zarządu Gminnego OSP w Bliżynie z udziałem min. Wojewody Świętokrzyskiego G. Banasia, Wicewojewody L. Janiszewskiego i posła- Prezesa Zarządu Wojewódzkiego OSP- M. Pawlaka


    Data wprowadzenia: 2006-12-28 0935
    Data upublicznienia: 2006-12-28
    Art. czytany: 5892 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2006-12-28
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Rok 2010 - budżet
    Rok 2011 - budżet
    Rok 2012 - budżet
    Rok 2013 - budżet
    Rok 2014 - budżet
    Rok 2015 - budżet
    Rok 2016 - budżet
    Rok 2017 - budżet
    Rok 2018 - budżet
    Rok 2019 - budżet
    Rok 2020 - budżet
    Rok 2021 - budżet
    Rok 2022 - budżet
    Rok 2023 - budżet
    Rok 2024 - budżet
    Rok 2025 - budżet
    Ostat. 10 wiadomości:

    » Uchwała nr 45/2023 IV Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 5 kwietnia 2023 roku
    » Sprawozdania za IV kwartał 2022 r.
    » SPRAWOZDANIE WÓJTA GMINY BLIŻYN z dnia 22 marca 2023 r. z wykonania budżetu Gminy Bliżyn za 2022 roku
    » Informacja o aktualizacji podstawowej kwoty dotacji, ...na rok 2022 - stan na dzień 31.10.2022
    » sprawozdanie za III kwartał 2022 r. - gmina Bliżyn
    » sprawozdanie za II kwartał 2022 r. - gmina Bliżyn
    » Informacja o aktualizacji podstawowej kwoty dotacji, ...na rok 2022 - stan na dzień 31.08.2022
    » Informacja o aktualizacji podstawowej kwoty dotacji, ...na rok 2022
    » Sprawozdania finansowe za I kwartał 2022 roku
    » Informacja o aktualizacji podstawowej kwoty dotacji, ...na rok 2022
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn