(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Wójt Gminy
Rada Gminy
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
SYGNALIŚCI
Urząd Gminy
Kontakt
Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
Jednostki organizacyjne
Petycje
Budżet i finanse
Strategie i plany
Nabór na wolne stanowiska
Rewitalizacja
Oferty inwestycyjne
Przetargi
Ogłoszenia
Oświadczenia majątkowe
INFORMACJE o kontrolach
ZABYTKI
WYBORY
SPORT
Informacje statystyczne
Środowisko
Rejestr instytucji kultury
Informator Samorządowy
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
Rejestry
Plany przestrzennego zagospodarowania
Instrukcja obsługi
Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o wydaniu decyzji w sprawie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym
» Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na zbycie nieruchomości oznaczonej jako działka 1758/4 i 1758/5 obręb Ubyszów
» Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. oświaty, zdrowia, kultury i sportu
» Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. obsługi Rady Gminy
  • Wójt Gminy
  • Informacje i sprawozdania przedkładane Radzie
  • Sprawozdania z działalności Wójta - rok 2008
  • SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA MIĘDZY SESJAMI W OKRESIE OD 27.02.2008 r. DO 29.04.2008 r.

    Pani Przewodnicząca !
    Panie, Panowie Radni !
    Szanowni Państwo !

    Na dzisiejszej sesji przedstawiam Państwu sprawozdanie z mojej działalności w okresie między sesjami tj. od 27 lutego 2007 r. do 29 kwietnia 2008 r. W okresie sprawozdawczym dominowała tematyka związana z następującymi sprawami:

    I. Sprawy dotyczące budżetu gminy.

    W okresie od 26 lutego 2008r. w zakresie spraw finansowych wydane zostały dwa zarządzenia:

    1. w sprawie wprowadzenia zmian w zarządzeniu Nr 58/2007 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 27 grudnia 2007 roku w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2008 rok. W zarządzeniu dokonano sprostowania nazewnictwa rozdziałów 85212 oraz rozdziału 85213 w dziale 852 – Pomoc społeczna. Dokonano również sprostowania zapisów w tabelach dotyczących wydatków budżetowych w celu doprowadzenia do zgodności z uchwałą Nr XIII/80/2008 Rady Gminy z dnia 26 lutego 2008 roku w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie.

    2. w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu gminy na 2008 rok zwiększeniu uległy dochody pochodzące z dotacji celowej o kwotę 4.500zł na dofinansowanie pomocy społecznej tj. na wypłatę dodatków w wysokości 250 zł miesięcznie dla pracowników socjalnych.
    W zakresie wydatków budżetowych dokonano następujących zwiększeń i przeniesień:
    - w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zmniejszone zostały środki na zakupy materiałów o kwotę 1.000 zł z przeznaczeniem na usługi remontowe strażnic,
    - w dziale 801 - Oświata i wychowanie na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Bliżynie dokonano zmniejszenia planu wynagrodzeń osobowych o kwotę 899zł z przeznaczeniem na zwiększenie planu na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego. Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Mroczkowie zmian w wysokości 13.215 zł dokonano w celu zabezpieczenia planu na wykonanie projektu oraz wykonanie remontu dachu na sali gimnastycznej. Z rezerwy celowej oświatowej kwotę 7.788 zł przeznaczono na uzupełnienie planu na remont dachu na sali gimnastycznej celem zabezpieczenia udziału środków własnych szkoły w stosunku do opracowanego kosztorysu,
    - w dziale 851 – Ochrona zdrowia przeniesienia kwoty 1.000zł dokonano w celu zgodności kwot planowanych dotacji celowych zgodnie z załącznikiem nr 11 do uchwały budżetowej na rok 2008,
    - w dziale 852 – Pomoc społeczna zmian w planie finansowym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w wysokości 6.100zł dokonano w celu ustalenia planu wydatków na dokonywane czynności zwrotu dotacji dotyczących nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej przez świadczeniobiorców zmniejszając środki zaplanowane na opłaty za pobyt mieszkańców gminy w domach pomocy społecznej,
    - w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska z planu zabezpieczonego na opracowanie aktualizacji programu ochrony środowiska przenosi się kwotę 3.000zł na organizację i zakup nagród do realizacji „Programu wspierania edukacji ekologicznej w gminie Bliżyn”.

    II. Sprawy dotyczące oświaty.

    1. W szkołach podstawowych w dniu 08 kwietnia 2008r odbył się sprawdzian dla uczniów klas VI, natomiast gimnazjaliści przystąpili do egzaminu gimnazjalnego w dniach 22-23 kwietnia br.

    2. W związku z zamiarem przedłużenia kadencji Dyrektorowi Zespołu Szkól w Bliżynie – Panu Józefowi Tomaszowi Nowak na okres 4-ch lat tj. od 01.08.2008 do 31.08.2012. wystąpiono do rad pedagogicznych Zespołu o wyrażenie opinii w sprawie przedłużenia kadencji. Skrócony okres przedłużenia podyktowany jest ujednoliceniem terminów powierzeń stanowisk dyrektorskich w szkołach.

    3. Trwają prace nad arkuszami organizacyjnymi szkół na rok szkolny 2008/2009.

    4. Przygotowywane są decyzje w sprawie wypłaty stypendium za okres styczeń – czerwiec 2008.

    III. Sprawy dotyczące zadań remontowo – inwestycyjnych.

    1. Uzyskano od Starostwa Powiatowego w Skarżysku o pozwolenie na budowę oświetlenia drogowego w miejscowości, Sorbin, (kierunek Odrowążek) i osiedla mieszkaniowego w Sołtykowie oraz parkingu w Blizynie. Zlecono wykonanie robót budowlanych w Sołtykowie i Sorbinie,

    2. Uzyskano pozwolenie na budowę wodociągu w Rędocinie. Ogłoszono przetarg na budowę wodociągu. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 28.04.2008 roku,

    3. Zlecono wykonanie map do celów projektowych oraz dokumentacji projektowych na rozbudowę wodociągu w miejscowościach Brzeście, Bugaj i Wojtyniów ul. Spacerowa.

    4. Realizowana jest przebudowa budynku Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Bliżynie w celu dostosowania go do obowiązujących przepisów sanitarnych.

    5. Po upływie okresu, w którym Starosta Skarżyski mógł wnieść sprzeciw do zgłoszeń robót budowlanych w zakresie dróg planowanych do wykonania w 2008 r. zlecono wykonanie: remontu dwóch odcinków dróg w Zagórzu, drogi w Ubyszowie przy boisku, Bliżyn ul. Zgodna oraz drogi w Jastrzębi.

    6. Wykonane zostały mapy do celów projektowych na budowę oświetlenia oraz dojazdu do GOK-u oraz bloków mieszkalnych w Bliżynie,

    7. Zlecono wykonanie inwentaryzacji geodezyjnych powykonawczych dróg w Bugaju i Górkach wykonanych w 2007 r.,

    8. Zlecono wykonanie remontów cząstkowych. Obecnie wykonywane są remonty masą bitumiczną. Spękania nawierzchni remontowane będą emulsja i grysami w okresie bardzo wysokich temperatur. W razie zauważonych przez Państwa ubytków w nawierzchniach bitumicznych dróg gminnych proszę o zgłaszanie tego faktu do Urzędu gminy pok. nr 6.

    9. Złożono wnioski o dofinansowanie remontu dróg w Jastrzębi i Zagórzu z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.

    10. Zlecono wykonanie projektu organizacji ruchu oraz progu zwalniającego w Gostkowie Dolnym, wyznaczono i oznakowano 5 przystanków autobusowych w miejscowościach Mroczków i Sobótka.

    11. Zlecono wykonanie remontu elewacji budynku hydroforni oraz remont oświetlenia terenu na ujęciu wody w Gostkowie,

    12. Zlecono remont oświetlenia drogowego ul. Piaskowej i Szkolnej w Bliżynie. Remont został już wykonany lecz nie jest rozliczony,

    13. Zlecono remont oświetlenia drogi krajowej w miejscowości Gilów,

    14. Zlecono wykonanie dobudowy oświetlenia w miejscowościach: Gostków Dolny, Wołów Cyganów, Drożdżów, Mroczków, Ubyszów Szczurów, Gilów.

    15. Zlecono remont oświetlenia drogi powiatowej w Zbrojowie. Remont został wykonany lecz nie jest rozliczony.

    16. Zlecono remont oświetlenia ul. Kościuszki w Bliżynie od skrzyżowania z ul.
    VI Wieków Bliżyna w kierunku przejazdu kolejowego,

    17. Zlecono wykonanie map do celów projektowych oraz dokumentacji projektowej na budowę oświetlenia w miejscowościach Mroczków Kamionka i do Sobótki,

    18. Zlecono opracowanie dokumentacji projektowej na remont oświetlenia w miejscowości Bliżyn ul. Kościuszki, ul. VI Wieków Bliżyna, ul. Staszica od skrzyżowania z ul. Kościuszki do mostu na rzece, ul. 1-go Maja ul. Szydłowieckiej od ul. Kościuszki do przejazdu kolejowego,

    19. Zostały wykonane roboty remontowe w budynku OSP w Bliżynie z dofinansowaniem z Województwa Świętokrzyskiego w ramach „Świętokrzyskiego Programu Odnowy Wsi w formie konkursu przedsięwzięć”. Do Marszałka Województwa przesłano rozliczenie końcowe zadania.

    20. Podpisano porozumienie z Wojewodą Świętokrzyskim w sprawie dofinansowania zadań związanych z utrzymanie cmentarzy wojennych. W ramach dotacji wykonany zostanie remont części ogrodzenia cmentarza Jeńców Radzieckich w Wojtyniowie.

    21. Zlecono wykonanie mapy do celów projektowych oraz dokumentacji projektowej na budowę przyłącza energetycznego do „Miejsca na ognisko” w Brześciu.

    IV. Zarządzenia Wójta Gminy.

    W okresie sprawozdawczym wydano 6 zarządzeń dotyczących następujących spraw :
    - wprowadzenia zmian w zarządzeniu nr 58/2007 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie układu wykonawczego budżetu gminy na 2007r. oraz zmiany zarządzenia nr 43/2006 Wójta Gminy Bliżyn z dnia 17 listopada 2006r.,
    - ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację w 2008r. zadania własnego gminy w zakresie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008 – 2010 i Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na 2008r.
    - powołania Komisji Konkursowej do rozpatrywania ofert oraz rozstrzygania otwartych konkursów na realizację zadań publicznych gminy,
    - umorzenia zaległości w opłatach naliczonego czynszu wraz z odsetkami za wynajem lokalu mieszkalnego Sołtyków 1/11.
    - w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu gminy na 2008r.

    Harmonogram pracy Wójta pomiędzy sesjami.

    26.02. spotkanie z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego oraz Dyrektorem Departamentu ds. funduszy unijnych dotyczące harmonogramu ogłoszenia naboru wniosków do PRO w woj. świętokrzyskim.
    27.02. spotkanie informacyjne dotyczące wdrażania w Gminie Blizyn Programu Integracji Społecznej.
    28.02. spotkanie w PUP w Skarżysku-Kam. wójtów i burmistrzów z terenu powiatu skarżyskiego dotyczące punktów obsługi bezrobotnych w gminach.
    03.03. uzgodnienia w Wydziale Budownictwa Urzędu Wojewódzkiego dot. pozwolenia na budowę Zalewu Bliżyńskiego, spotkanie w Starostwie dotyczące wdrożenia podpisu elektronicznego.
    05.03. spotkanie z dyrektorem i wicedyrektorem GDDKiA w Kielcach dotyczące bieżącej współpracy inwestycyjnej, udział w uroczystym otwarciu Centrum Kształcenia na Odległość w Sorbinie.
    07.03. spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim w Kielcach dotyczące rozliczenia remontu OSP w Bliżynie zrealizowanego w ramach tzw. „małej odnowy województwa świętokrzyskiego”.
    09.03. udział w posiedzeniu Zarządu Gminnego OSP w Sorbinie oraz w GOK w Bliżynie w „Biesiadzie polskiej”.
    11.03. spotkanie w Starostwie powiatowym dotyczące informatyzacji urzędów gmin powiatu skarżyskiego.
    12.03. spotkanie z właścicielami sklepów sklepów i Policją dotyczące problemu handlu obwoźnego, udział w spotkaniu w starostwie w Końskich dotyczące promocji LGD „U Źródeł” i bieżących spraw organizacyjnych.
    14.03. wizyta w Urzędzie Gminy w Bliżynie Zastępcy Komendanta Wojewódzkiej Policji oraz Komendanta Powiatowego ze Skarżyska – Kam. dotyczące bieżącej współpracy.
    19.03. spotkanie z Prezesem WFOŚ z udziałem pracowników i Przewodniczącej Rady dotyczące możliwości wsparcia przez Fundusz zadań inwestycyjnych gminy.
    28.03. udział w postępowaniu układowym w Sądzie Rejonowym w Kielcach dot. zaległych zobowiązań ZCB „Sołtyków” oraz złożenie wstępnego wniosku o dofinansowanie do WFOŚ.
    01.04. złożenie sprawozdania z realizacji tzw. „małej odnowy województwa świętokrzyskiego”.
    02.04. spotkanie dotyczące wdrażania Programu Integracji Społecznej.
    04.04. udział w posiedzeniu Powiatowej Rady Zatrudnienia.
    14.04. spotkanie z Dyrektorem Wydziału Nadzoru i Kontroli oraz Dyrektorem Delegatury Krajowego Biura Wyborczego dot. omówienia stanu prawnego gminy oraz wykonywania bieżących zadań gminy po śmierci Wójta Gminy Bliżyn.
    16.04. sesja nadzwyczajna Rady Gminy Bliżyn.
    17.04. spotkanie z Wicewojewodą Świętokrzyskim Piotrem Żołądkiem z udziałem Przewodniczącej Rady w celu dostarczenia uchwały o wygaśnięciu mandatu wójta i wyznaczenia osoby zarządzającej gminą do czasu wyborów.
    19.04. udział w zebraniu wiejskim sołectwa Płaczków.
    21.04. udział w spotkaniu z piłkarzami Korony Kielce zorganizowanym w Gimnazjum w Bliżynie.
    22.04. udział w walnym zgromadzeniu Lokalnej Grupy Działania „U Źródeł” w Modliszewicach.
    23.04. spotkanie w Kielcach z nowopowołanym Świętokrzyskim Kuratorem Oświaty.
    25.04. spotkanie w starostwie powiatowym dotyczące organizacji dożynek powiatowych w roku bieżącym.
    26.04. udział w zebraniu wyborczym w OSP Wołów.
    28.04. spotkanie ze starostą skarżyskim z udziałem Przewodniczącej Rady dotyczące wspólnych inwestycji.


    Data wprowadzenia: 2009-01-09 1423
    Data upublicznienia: 2009-01-09
    Art. czytany: 6743 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2009-01-09
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości normalne
    Podkategoria:
    Projekty uchwał na sesję w dniu 12 września 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję w dniu 14 października 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję w dniu 7 listopada 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję w dniu 21 listopada 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję w dniu 16 grudnia 2025 r.
    Podkat. Archiwalne:
    Projekty uchwał na sesję
    Projekty uchwał na sesję XXV/2017
    Projekty uchwałna sesję nadzwyczajną nr XXVI/2018
    Projekty uchwał na sesję XXIX
    Projekty uchwał na sesję XXX
    Projekty uchwał na sesję nadzwyczajną - 26 kwiecień 2018 r.
    Projekty uchwał na sesję - 28 czerwca 2018 r.
    Projekty uchwał na sesję 7 sierpień 2018 r.
    Projekty uchwał na sesję - 14 września 2018 r.
    Projekty uchwał na sesję - 26 października 2018 r.
    Projekty uchwał na sesję 13 listopada 2018r.
    Projekty uchwał na sesję - 11 grudnia 2018 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 grudnia 2018 r.
    Projekty uchwał na sesję - 31 stycznia 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję - 14 marca 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję - 17 maja 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję 25 czerwca 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję 13 sierpnia 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję 23 września 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 października 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję - 29 listopada 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję - 27 grudnia 2019 r.
    Projekty uchwał na sesję - 17 stycznia 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję - 19 lutego 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję - 13 marca 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję - 30 marca 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję - 24 czerwca 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję - wrzesień 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję - 6 listopada 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję 30 listopada 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 grudnia 2020 r.
    Projekty uchwał na sesję 1 marca 2021 r.
    Projekty uchwał na sesję 5 maja 2021 r.
    Projekty uchwał na sesję 24 czerwca 2021 r.
    Projekty uchwał na sesje 22 lipca 2021r.
    Projekty uchwał na sesję - 23 września 2021 r.
    Projekty uchwał na sesję 27 października 2021r.
    Projekty uchwał na sesję 8 listopada 2021 r.
    Projekty uchwał na sesję 21 grudnia 2021 r.
    Projekty uchwał na sesję 29 grudnia 2021r.
    Projekty uchwał na sesję 25 stycznia 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 lutego 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 29 marca 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 20 kwietnia 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 13 maja 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 23 czerwca 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 19 lipca 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 8 września 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 26 października 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję - 29 listopada 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję nadzwyczajną w grudniu 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję w grudniu 2022 r.
    Projekty uchwał na sesję 16 stycznia 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję - 31 marca 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję 4 maja 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję 22 czerwca 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję w dniu 13 lipca 2023
    Projekty uchwał na sesję 29 sierpnia 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 września 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję 26 października 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję 29 listopada 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 grudnia 2023 r.
    Projekty uchwał na sesję 30 stycznia 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 11 marca 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 27 marca 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 24 kwietnia 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 7 maja 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 17 maja 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 maja 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 25 czerwca 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 3 lipca 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 1 sierpnia 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 27 września 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 15 października 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 7 listopada 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 27 listopada 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 18 grudnia 2024 r.
    Projekty uchwał na sesję 27 lutego 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję 14 marca 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję 28 marca 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję 22 kwietnia 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję w dniu 29 maja 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję 16 czerwca 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję 24 czerwca 2025 r.
    Projekty uchwał na sesję 22 lipca 2025 r.
    Ostat. 10 wiadomości z archiwum:

    » Projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Bliżyn
    » Projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Bliżyn
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn