(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Wójt Gminy
A Rada Gminy
A SYGNALIŚCI
A Urząd Gminy
A DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
A Kontakt
A Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego
A Jednostki organizacyjne
A Petycje
A Budżet i finanse
A Strategie i plany
A Nabór na wolne stanowiska
A Rewitalizacja
A Oferty inwestycyjne
A Przetargi
A Ogłoszenia
A INFORMACJE o kontrolach
A Oświadczenia majątkowe
A ZABYTKI
A WYBORY
A Informacje statystyczne
A SPORT
A Środowisko
A Rejestr instytucji kultury
A Informator Samorządowy
A Informacje o przetwarzaniu danych osobowych (RODO)
A Rejestry
A Plany przestrzennego zagospodarowania
A Instrukcja obsługi
A Międzygminny Związek "Planowania Przestrzennego"
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» OBWIESZCZENIE KOMISARZA WYBORCZEGO W KIELCACH IV z dnia 25 sierpnia 2025 r. o wynikach wyborów uzupełniających do Rady Gminy Bliżyn przeprowadzonych w dniu 24 sierpnia 2025 r.
A» OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Bliżyn z dnia 22.08.2025 r.
A» Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu sołectwa Bliżyn, na obszarze Gminy Bliżyn - Bliżyn 3
A» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania
A» Ogłoszenie Starosty Skarżyskiego o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia odszkodowania
  • Przetargi
  • Przetargi - rok 2010
  • Wyjaśnienia do SIWZ zadanie Nr 2/2010

    Zadanie nr 2/2010
    Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Wojtyniów oraz kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wojtyniów i Bliżyn, Gmina Bliżyn- I etap.

    Zapytania do SIWZ
    Pytanie 1.
    Czy w świetle zapisów znowelizowanego art. 30 Prawo Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane), a w szczególności dla:
    - przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
    - zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002
    Pytanie 2.
    W myśl art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002r i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006r zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1.
    Odpowiadając na przesłane zapytania należy stwierdzić, że obowiązujące Prawo zamówień publicznych w treści art. 30 nie zostało znowelizowane w ostatnich zmianach wprowadzonych ustawami z dnia 05.11.2009r. i 02.12.2009r.
    Zastosowanie norm zharmonizowanych pozwalających na domniemanie zgodności pozostaje w zakresie Dyrektyw Nowego Podejścia dobrowolne (z pewnymi wyjątkami, np. Dyrektywa 89/106 materiały budowlane). Dopuszczalnym jest wyprodukowanie wyrobu bezpośrednio w oparciu o wymagania zasadnicze. Stosowanie tych norm daje jednakże producentowi (oferentowi) bezsporną korzyść w postaci ww. domniemania zgodności, oraz ułatwia przeprowadzanie procedur oceny zgodności, ponieważ stosując normy zharmonizowane w procesie wytwarzania wyrobu (projektowania, produkcji, itd.) ma on pewność, że wyrób będzie zgodny z wymaganiami dyrektywy w obszarze, którego norma dotyczy.
    Zatem wykazanie zgodności wyrobu z normami zharmonizowanymi jest najprostszą metodą wykazania przez producenta(oferenta) - zgodności z wymaganiami w/w dyrektywy.
    Ewentualne nie stosowanie się do wymagań norm zharmonizowanych może wywołać zarzuty, iż wyrób nie jest zaprojektowany(wykonany) w oparciu o aktualny stan wiedzy i może powodować zwiększone ryzyko związane z używaniem (eksploatacją) wyrobu, co byłoby niezgodne z wymaganiami dyrektywy.
    Należy podkreślić, iż jednym z głównych celów Unii Europejskiej (UE) było i jest utworzenie jednolitego (wspólnego) rynku oraz wyeliminowanie wszystkich ograniczeń w handlu. Ograniczenia w swobodnym obrocie towarów możliwe są do wyeliminowania tylko poprzez harmonizację przepisów technicznych na poziomie UE. Wprowadzone na obszarze EWG w 1985 roku tzw. Dyrektywy Nowego Podejścia zawierają określone wymagania zasadnicze dotyczące bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i środowiska naturalnego, aspektów ekonomicznych oraz innych, istotnych ze względu na interes publiczny, a także ujednolicone procedury przeprowadzenia oceny zgodności. Dyrektywa jest aktem prawnym UE skierowanym do państw członkowskich. Nakłada ona na państwa członkowskie obowiązek wydania w określonym terminie, własnych przepisów krajowych wprowadzających w życie treść dyrektywy. W przypadku Dyrektyw Nowego Podejścia przepisy krajowe muszą być w pełni zgodne z ich postanowieniami, a wszelkie krajowe regulacje sprzeczne z dyrektywami muszą zostać uchylone.
    W/w „Nowe Podejście” zostało uzupełnione w 1989 roku przez tzw. Globalne Podejście do badań i certyfikacji, które określa obowiązujące w UE zasady oceny zgodności wyrobów z przepisami i normami.
    W Dyrektywach Nowego Podejścia zawarte są tylko wymagania zasadnicze, które musi spełniać wyrób oferowany na rynku UE, aby był dopuszczony do swobodnego obrotu na tym rynku. Bowiem wymagania szczegółowe zawarte są w zharmonizowanych normach europejskich.
    Polskie Normy wg ustawy o normalizacji z dnia 12 września 2002 r. (Dz. U. Nr 169 poz. 1386) to powszechnie dostępne normy krajowe, przyjęte w drodze konsensu i zatwierdzone przez krajową jednostkę normalizującą, a ich stosowanie jest dobrowolne. Norma przeznaczona do powszechnego i wielokrotnego stosowania – zawiera zasady, wytyczne lub charakterystyki odnoszące się do różnych rodzajów działalności lub ich wyników i zmierzające do uzyskania optymalnego stopnia uporządkowania w określonym zakresie. Norma zharmonizowana (wg PN-EN 45029:2000) – to norma dotycząca tego samego przedmiotu, zatwierdzona przez różne jednostki normalizujące, zapewniająca zamienność wyrobów, procesów i usług, lub wzajemne rozumienie wyników badań lub informacji podawanych zgodnie z tymi normami.
    Odpowiedź na:
    Pytanie nr 1
    z uwzględnieniem w/w szczegółowych wyjaśnień, należy stwierdzić, iż właściwym, uzasadnionym i celowym jest aby wyroby budowlane wbudowywane w obiektach inwestycji sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wojtyniów i Bliżyn -spełniały wymagania wynikające z polskich norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Powyższy zapis w sposób jednoznaczny dotyczy przedstawionych w pytaniu nr1 norm zharmonizowanych PN-EN 12050-1 Przepompownie ścieków dla budynków i odpływów wydzielonych - zasady budowy i badanie -część 1: Przepompownie ścieków zawierających fekalia, oraz PN-EN 12050-4 Przepompownie ścieków j.w część 4: Zawory zwrotne do przepompowni ścieków bez i z fekaliami.
    Pytanie nr 2
    uwzględniając artykuł 8 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002r z późniejszymi zmianami zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. Wykonawca robót zobowiązany jest zatem dla zastosowanych urządzeń i materiałów przedstawić Zamawiającemu wszelkie dokumenty wymagane w/w ustawą. Ocena zgodności wyrobów z wymaganiami zasadniczymi tj. dotyczącymi cech wyrobu, jego projektowania lub wytwarzania określonymi w dyrektywach nowego podejścia, oraz zgodności z wymaganiami określonymi w aktach prawnych Wspólnot Europejskich innych niż dyrektywy nowego podejścia (szczegółowymi) - winna być przeprowadzona zgodnie z ustaleniami w/w Ustawy.


    Data wprowadzenia: 2010-04-06 1203
    Data upublicznienia: 2010-04-06
    Art. czytany: 3837 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Grzegorz Patura lub: [email protected]
    Rejestr zmian:
    2010-04-06
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Grzegorz Patura
    » Przełącz na wiadomości normalne
    Podkategoria:
    A Projekty uchwał na sesję 27 listopada 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 18 grudnia 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 27 lutego 2025 r.
    A Projekty uchwał na sesję 14 marca 2025 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 marca 2025 r.
    A Projekty uchwał na sesję 22 kwietnia 2025 r.
    A Projekty uchwał na sesję w dniu 29 maja 2025 r.
    A Projekty uchwał na sesję 16 czerwca 2025 r.
    A Projekty uchwał na sesję 24 czerwca 2025 r.
    A Projekty uchwał na sesję 22 lipca 2025 r.
    Podkat. Archiwalne:
    A Projekty uchwał na sesję
    A Projekty uchwał na sesję XXV/2017
    A Projekty uchwałna sesję nadzwyczajną nr XXVI/2018
    A Projekty uchwał na sesję XXIX
    A Projekty uchwał na sesję XXX
    A Projekty uchwał na sesję nadzwyczajną - 26 kwiecień 2018 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 28 czerwca 2018 r.
    A Projekty uchwał na sesję 7 sierpień 2018 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 14 września 2018 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 26 października 2018 r.
    A Projekty uchwał na sesję 13 listopada 2018r.
    A Projekty uchwał na sesję - 11 grudnia 2018 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 grudnia 2018 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 31 stycznia 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 14 marca 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 17 maja 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję 25 czerwca 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję 13 sierpnia 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję 23 września 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 października 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 29 listopada 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 27 grudnia 2019 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 17 stycznia 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 19 lutego 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 13 marca 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 30 marca 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 24 czerwca 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję - wrzesień 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 6 listopada 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję 30 listopada 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 grudnia 2020 r.
    A Projekty uchwał na sesję 1 marca 2021 r.
    A Projekty uchwał na sesję 5 maja 2021 r.
    A Projekty uchwał na sesję 24 czerwca 2021 r.
    A Projekty uchwał na sesje 22 lipca 2021r.
    A Projekty uchwał na sesję - 23 września 2021 r.
    A Projekty uchwał na sesję 27 października 2021r.
    A Projekty uchwał na sesję 8 listopada 2021 r.
    A Projekty uchwał na sesję 21 grudnia 2021 r.
    A Projekty uchwał na sesję 29 grudnia 2021r.
    A Projekty uchwał na sesję 25 stycznia 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 lutego 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 29 marca 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 20 kwietnia 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 13 maja 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 23 czerwca 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 19 lipca 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 8 września 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 26 października 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 29 listopada 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję nadzwyczajną w grudniu 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję w grudniu 2022 r.
    A Projekty uchwał na sesję 16 stycznia 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję - 31 marca 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję 4 maja 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję 22 czerwca 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję w dniu 13 lipca 2023
    A Projekty uchwał na sesję 29 sierpnia 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 września 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję 26 października 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję 29 listopada 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 grudnia 2023 r.
    A Projekty uchwał na sesję 30 stycznia 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 11 marca 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 27 marca 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 24 kwietnia 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 7 maja 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 17 maja 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 28 maja 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 25 czerwca 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 3 lipca 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 1 sierpnia 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 27 września 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 15 października 2024 r.
    A Projekty uchwał na sesję 7 listopada 2024 r.
    Ostat. 10 wiadomości z archiwum:

    A» Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie inkasentów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
    A» Projekt uchwały zmieniającej uchwałę o inkasie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
    A» Projekt uchwały w sprawie określenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Bliżyn na rok szkolny 2022/2023
    A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie gminy na 2022 r.
    A» projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2021 Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Lecha Jędrzejkiewicza w Bliżynie
    A» Projekt uchwały w sprawie oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej im. Lecha Jędrzejkiewicza w Bliżynie
    A» Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w WPF Gminy
    A» Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2021 rok
    A» Projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Bliżyn absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok
    A» Projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Bliżyn wotum zaufania
    Urząd Gminy Bliżyn
    ul. Kościuszki 79A 26-120 Bliżyn
    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat różnych):
    31 8520 0007 2001 0010 5688 0001
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn

    Nr rachunku bankowego (Konto do opłat zagospodarowanie odpadami (śmieci))
    84 8520 0007 2004 0010 5688 0061
    Urząd Gminy Bliżyn BS Suchedniów o/Bliżyn